כחלק מהחרפת העיצומים של הסתדרות המורים גם הבוקר (שני) הלימודים בכל רחבי הארץ יחלו ב־10:00. כך הודיעה אמש יו"ר ההסתדרות יפה בן דויד. השביתה תקיף את הגנים, בתי הספר וחטיבות הביניים בכל הארץ. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו הלימודים כרגיל.

לדברי הסתדרות המורים, העיצומים הוחרפו לאחר שפקידי משרד האוצר הגיעו לישיבה נוספת ללא מסגרת תקציב. "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה ושל שר האוצר ופקידי משרדו מהמערכת המדממת, שזקוקה לחבל הצלה מיידי. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך". בהסתדרות המורים הודיעו בימים האחרונים כי העיצומים לא יופסקו "עד שפקידי האוצר ישימו על השולחן הצעה רלוונטית".

בן דויד אמרה: "אם לפיד, בנט וליברמן רוצים לסיים את המשבר הזה – הם יכולים לעשות זה ברגע. הם כנראה נהנים לראות את מיליוני ההורים, שגם ככה בקושי מתמודדים עם יוקר המחיה בארץ, סובלים עכשיו גם מחוסר ודאות במערכת החינוך. אני קוראת להם שוב: בואו, שבו לשולחן המו"מ ותראו איך הפקידים מתנהגים".

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס למחאת עובדי ההוראה, ואמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי הוא לא יגיע להסכם עם הסתדרות המורים שלא ייראה לו כהסכם הנכון ביותר. "אני מעריך את יפה בן דויד ורן ארז, אבל זה מיותר להשתלח בפקידי האוצר", אמר.

"התקציב של החינוך הוא יותר מהביטחון, הוא הכי גבוה שהיה אי־פעם. במערכת החינוך המרכיב הכי חשוב הוא איכות המורה - אם יש לך מורה טוב אתה יודע שתקבל תלמידים טובים שיוציאו את הציונים הכי גבוהים. השקעה במורים תביא לתחום אנשים טובים מהייטק, וזה לא יקרה עם הסכמים קיבוציים", אמר.

אביגדור ליברמן ב"שבתרבות" בבאר שבע, (צילום: באדיבות עיריית באר שבע)

על אף הפגיעה הקשה בהם, יש הורים שדווקא תומכים במאבק. במכתב תמיכה שנשלח מטעם "הורים למען מורים", שהוציאה תנועת דרור ישראל, נכתב: "אנו, אמהות לילדים במערכת החינוך המייצגות מאות הורים, רוצות לומר בקול רם וברור: אנחנו עם המורים. התאכזבנו לשמוע את עמדת הנהגת ההורים הארצית שקראה למורים לא לשבות. עמדה זו לא מייצגת אותנו ואת כל החתומים על מכתב זה.

"אנחנו מצפות מהנהגות ההורים לעמוד לצד המורים במאבקם ולתמוך בזכותם לשבות. ההתמודדות עם שביתה כהורים אינה קלה וגורמת לשיבושים בסדר יומנו, אבל זה מחיר שאנחנו מוכנות לשלם בעבור עתיד החינוך לילדינו".

נעם אראלי, מיוזמות המכתב, אמרה ל"מעריב": "כאמא אני מוכנה לספוג את מחיר השביתה, גם כשזה פוגע בשגרת החיים שלי, בימי החופש שלי ובשעות הלימוד של הילדים שלי ובשגרה שלהם. אני מוכנה לספוג הכל כי אני אמא, וכאמא הילדים שלי חשובים יותר מכל. יותר מציון בשפה ויותר משעות עבודה. נכון, כואב לנו על שעות העבודה, אבל בשביל מה ובשביל מי אנחנו יוצאים לעבוד מלכתחילה אם לא בשביל לדאוג לטוב ביותר עבור הילדים שלנו?".