גל החום הקיצוני שפקד את מערב יבשת אירופה בסוף השבוע החל להישבר אתמול בהדרגה, כאשר בספרד המשיכו כוחות הכיבוי להילחם בשריפות ענק שהשתוללו באזורים שונים במדינה. 

52 מחוזות בצרפת היו אתמול תחת התרעה כתומה, השנייה בחומרתה. למרות תנאי מזג האוויר החריגים, נרשמה עלייה קלה במספר המצביעים בסיבוב השני של הבחירות לאסיפה הלאומית ביחס לסיבוב הראשון בשבוע שעבר. בהמשך היום אחוז ההצבעה ירד בהשוואה לשבוע שעבר. 

גל החום התמקד בעיקר בחלק המזרחי של המדינה. החזאים התריעו כי במערב צרפת ובדרום־מערב המדינה, שם נמדדו יותר מ־40 מעלות בשבת, קיימת סכנה מחשית לסופות עם רוחות עזות וירידה ניכרת בטמפרטורות. 

גם בשבת בלילה ואתמול בבוקר נרשמו משבי רוח חזקים בחוף המערבי של צרפת, אחרי התנגשות בין אוויר חם שהגיע מגל החום לבין אוויר קר מכיוון האיים הבריטיים. 

אדם אחד נהרג אחרי שמשב רוח הטיח אותו לעבר חלון מסעדה, ולפחות חמישה בני אדם נוספים נפצעו באזור נורמנדי. "זה היה כמו סופות טורנדו קטנות", אמר ראש עיריית וילרס־סור־מר תיירי גרנטורקו. 

בספרד גל החום הכבד, בשילוב עם לחות נמוכה ורוחות חזקות, המשיכו לעורר שריפות ברחבי המדינה, כאשר בקטלוניה דווח על יותר מ־200 דליקות בימים האחרונים, ובנוסף השתוללו דליקות באראגון, באקסטמרמדורה ובנווארה. 

הדליקה הקשה ביותר התחוללה בסיירה דה לה קולברה, אזור של יערות ואגמים בצפון־מערב ספרד, כאשר האש הכחידה שטח של יותר מ־250 אלף דונם. שירותי הכבאות הודו כי הם לא מסוגלים להשתלט על הלהבות וכינו את השריפה "מפלצת אמיתית".