יוסי יוספיה נרצח ביום שבת האחרון, כאשר אבי חתנו הגיע לביתו ברקע סכסוך גירושין בין ילדיהם ועל פי החשד ירה בו למוות. הבוקר (שני) שוחחה ליבי, אלמנתו של יוסי ז"ל עם גולן יוכפז וניסים משעל ב-103FM, ושיחזרה את רגעיו האחרונים של בעלה, וכיצד גם היא, בתה ונכדה הסתכלו למוות בעיניים: "שלושתנו עמדנו בפתח הדלת, הסתכלנו, והוא שמע שאנחנו פתחנו את הדלת ואז הוא לקח את האקדח שלו וכיוון אלינו. אני ראיתי את העיניים של הרוצח בתוך העיניים שלי".

"יוסי הלך לבית הכנסת, אמר לי שכשהוא יחזור הוא יכין לי את הסלט שאני אוהבת. אבי החתן ידע מתי יוסי מגיע, הוא חיכה עם הנשק שיוסי יחזור. הוא היה מפוקס, בא לעשות בנו טבח, אין מילה אחרת לזה. לפי סימני הדם הם כנראה עלו במעלית, יוסי נפל שם. כנראה שיוסי קלט את הנשק, כנראה נבהל ולא רצה שהוא יכנס אלינו הביתה, הוא פחד עליי, על הילדים ועל הנכדים", סיפרה ליבי.

החשוד ברצח אבי כלתו ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)
החשוד ברצח אבי כלתו ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן היא תיארה כיצד גם היא, בתה ונכדה בן ה-12 חזו באימה באירוע: "הם יצאו החוצה ואז אנחנו שמענו יריות. הוא רק הספיק לצאת מהדלת של המעלית כי שם הוא נפל והתבוסס בדמו. אני והבת שלי ושני הנכדים שלי שמענו יריות, היינו במטבח, חיכינו ליוסי, לארוחת בוקר של שבת שיבוא לעשות קידוש ושמענו יריות. הבת הגדולה שלי אמרה, 'אימא יש יריות'. היא רצה לדלת של הכניסה וגם הנכד שלי רץ איתה ואני אחריהם. שלושתנו עמדנו בפתח הדלת, הסתכלנו, והוא (האבא של החתן) שמע שאנחנו פתחנו את הדלת ואז הוא לקח את האקדח שלו וכיוון אלינו. אני ראיתי את העיניים של הרוצח בתוך העיניים שלי. הבנתי שכשהוא מכוון את הנשק, הוא רוצה לירות בנו".

"יוסי צעק, הוא עוד היה חי ברגע שהוא כיוון אלינו את האקדח, יוסי צעק, 'הצילו, תעזרו לי'. הוא כיוון אלינו את האקדח, אני מיד הבנתי, כשהסתכלתי בעיניים של הרוצח שהוא מתכוון לירות בנו. משכתי את הבת שלי ואת הנכד שלי פנימה וסגרתי מיד את הדלת, ושמענו את הירייה, ירייה שפגעה בדלת. הוא לא יכול לשקר, יש הוכחות. אחרי הירייה שהוא ירה בדלת, שהוא לא הצליח לפגוע בנו, הנכד שלי אמר, 'סבתא, הוא הרג את סבא, הוא רצה להרוג גם אותי. הוא הסתכל עליי וכיוון את הנשק כלפי מטה, הוא כיוון אלי'. אחרי שהוא ירה בנו בכוונה תחילה, שמענו עוד שתי יריות, הוא רצה לעשות וידוא הריגה ביוסי בעלי המסכן, הצדיק הזה. הוא רצה לוודא שהוא מחוסל שהוא כבר לא יוכל להרים אותנו".

ליבי סיפרה על מערכת היחסים שלה עם בעלה ז"ל, בטרם נרצח: "אנחנו זוג מגיל 15, הוא נולד כדי לגדל משפחה גדולה ולתת אהבה. הוא לימד אותי ערכים, כבוד אם ואב. הוא היה רק בשביל המשפחה שלו, הוא רק רצה לכבד את ההורים שלו. הוא רצה שאני אהיה מלכה כל הזמן, הוא רצה שלילדים שלו והנכדים שלו, רק יהיה טוב. הוא אהב רק אותנו ואת בית הכנסת, זה מה שהוא ידע בחיים שלו".

עוד היא הוסיפה כי "יוסי היה עמוד התווך שלנו, הוא עשה אותי המלכה בבית, הוא עשה את הילדים שלו מלכים ונסיכים. האיש הזה פשוט בא לעשות פה טבח. יוסי יוספיה, בעלי היקר והצדיק, הגן עלינו בגופו". 

לטענתה, בן ה-12 שחזה בסבו רוצח את סבו השני, סובל ואף מקיא בלילה מהלחץ: "הוא מטופל על ידי פסיכולוגית. הוא בן 12 עוד מעט, הוא אומר כל הזמן 'איך זה יכול להיות?'. יש לו צעקות והקאות מהלחץ, הוא אומר 'סבא רצח את סבא הטוב שלי. הוא רוצח, אני רוצה את סבא יוסי, למה הוא לקח לי את סבא יוסי?'. יש ילד בן 12 שרואה את סבא שלו מכוון עליו אקדח ויורה. לא רק כיוון, הוא ירה, יש הוכחות על הדלת".

היא אף ציינה כי יוסי יהיה אמור ללוות בת נוספת לטקס החופה בקרוב: ""הוא כל כך חיכה. הבת שלי בת 32, הוא חיכה ליום הזה, הגדול שהוא יצטרך לעמוד מתחת לחופה. הוא סידר כבר את הכול, הוא אפילו לקח את בית הכנסת כדי לעשות שבת חתן שם. הוא רצה הכול בשביל שיהיה לילדים טוב. הלך מאיתנו אדם צדיק. אני לא יודעת איך אני אמשיך מפה. הוא היה מורה דרך שלי, הוא היה עילוי". 

בסיום השיחה הבהירה ליבי כי היא לא מוכנה לשמוע ממשפחת חתן בתה: "לא רוצים לשמוע מהמשפחה הזו בכלל. יוסי רצה כל הזמן לטפל בחתן שלי, הוא אהב אותו כמו בן. כל הזמן היה מדבר איתו, החתן שלי אמר 'אפילו אבא לא יודע מה שאתה יודע עלי, אני כל כך אוהב אתכם'. אבל אבא שלו לקח לנו את יוסי, הוא לקח לנו את הצדיק".

עורך דינו של החשוד: "ההסבר שלו אנושי, האקדח לא היה עליו אלא בנרתיק"

בתוך כך, עורך הדין גיא מימון, אשר מייצג את החשוד ברצח, עלה להגיב לטענות המשפחה ב-103FM והתעקש כי כוונת החשוד לא הייתה לרצוח: "ההסבר שלו אנושי, הכוונה לא הייתה לירות ולא להתעמת. האקדח לא היה על גופו, אלא בנרתיק".

לטענת עורך הדין מימון, שני הסבים דיברו על מערכת היחסים בין בנו לבין בתו של המנוח והתנהלה ברובה ברוח טובה: "האקדח לא היה על גופו והוא לא נשא אותו והוא לא איים עליו עם האקדח במעלית. היה עימות בין המנוח לבינו בשלב מסוים. הוא נתן לזה הסבר. השיחה ביניהם הייתה שיחה טובה, היה איזשהו רגע מסוים שבו השיחה הפכה קצת לפחות טובה, ואז המנוח, לטענת מרשי, החל לדחוף אותו, החל להתגרות בו, וכשהוא הוציא בשלב מסוים את האקדח, לאקדח אפילו לא הייתה מחסנית".

לכך הגיבו פלג וגולן כי אם לא הייתה מחסנית, הרי שהוא טען את האקדח וירה בכוונת מכוון. עו"ד השיב כי ""אני עוד לא יודע להגיד לך מה היה בפרטים הקטנים האלה. הדברים האלה צריכים להתברר במשטרה. אף אחד לא היה בסכנת חיים. השיח במעלית היה שיח טוב, הכוונה הייתה טובה. ההתפתחות של האירוע הייתה התפתחות רגעית שקרתה אחרי שהם יצאו מהמעלית. כרגע המשטרה לא אומרת לי היכן בדיוק התרחש האירוע. מה שאני מבין מהלקוח שלי, שכל מה שקרה היה מחוץ למעלית".

עורך הדין אף הוסיף כי מרשו טוען כי הירייה הראשונה הייתה פליטת כדור ותו לא. פלג וגולן הקשו ואמר כי הוא גם ביצע וידוא הריגה, מה שגרם לעורך הדין להגיד כי "אין לי את נתיחת הגופה, הדברים האלה צריכים להתברר בחקירה. אין ספק שהתוצאה היא טרגית, אגב גם להם, ולכל בני המשפחה, גם שלו. צריך לזכור שזה סבא שפגע בסבא".  

על טענת המשפחה כי לאחר שרצח את יוסי, הוא כיוון וירה לעברם: ""זה עלה במהלך הדיון. הוא כופר בזה מכל וכל, הוא גם אמר את זה לבית המשפט, הוא קם ועמד ואמר, 'אני לא אפגע בנכדים שלי. זה דבר שבלתי מתקבל על הדעת'".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103