המערכת הפוליטית נכנסת לימים גורליים מבחינתה של הקואליציה המתנדנדת והממשלה שחוששת מבחירות מוקדמות. במקביל, סיעת הליכוד החליטה כי תעלה ביום רביעי הקרוב את הצעת החוק לפיזור הכנסת. על רקע הפלונטר הפוליטי, מתכנסת היום (שני) מליאת הכנסת.י

המליאה נפתחה בהצעות אי-אמון בממשלה שהגישו הליכוד, ש"ס ויהדות התורה. שתי הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה נפלו לאחר שהקואליציה זכתה לרוב של 57 בשתי ההצבעות. ניר אורבך ועידית סילמן לא נכחו. 

הצעת החוק לסיוע לעסקים שנפגעו באומיקרון נמצאת על סדר יום המליאה, אולם בלשכה של יו"ר ועדת כספים טוענים שהחוק לא יעלה בגלל עמדת האופוזיציה. מנגד, ח"כ מיכאל ביטון, שהודיע כי לא יצביע עם הקואליציה בעקבות המשבר מול שרת התחבורה והתנגדותו לרפורמה בתחבורה הציבורית, צפוי להצביע לתמוך בהצעה. עם היא תעלה.

ח"כ דודי אמסלם נגד יאיר לפיד: "הוא בן אדם מנוון". (צילום: ערוץ הכנסת)

בתוך כך, סיעות הכנסת התכנסו היום לישיבות הסיעה השבועיות שלהן, בפתחן העניקו ראשי הסיעות הצהרות לתקשורת. שר החוץ וראש הממשלה חליפי, יאיר לפיד, תקף את האופוזיציה: "יש לנו תפקיד היסטורי מול הקיצוניות. לוודא שישראל נשארת דמוקרטיה חזקה, מאוחדת מול אוייביה, מאוחדת מול האתגרים הכלכליים שלה. מי שקשה לו, שיילך הביתה. מי שלא עומד במתח, שיתפטר. מי שעובר בימים אלה את המטחנה של מכונת השקרים והרעל של ביבי ובן גביר, צריך להיות הראשון שמבין למה אסור להעביר לידיהם את המדינה".

במקביל, ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, תקף מצדו את הקואליציה ופנה לחבר הכנסת ניר אורבך: "אם אתה מרגיש טוב בממשלה שנשלטת ע"י עבאס ועודה, אז תחזור ותצביע איתם. אל תהיו בצד הלא נכון של ההיסטוריה, אל תישארו בממשלה גרועה וחלשה. היא תיזכר כגרועה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. אסור לך להיות חלק מהביזון והבושה הזאת. אתה כבר עשית את הצעד הראשון להתנתק מהממשלה המסוכנת הזאת - המתחיל במצווה אומרים לו גמור".