מאיר שפיגלר, מנכ"ל המוסד לביטוח הלאומי, התראיין היום (שני) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס להודעת המוסד על פתיחת מתחם מומחים ראשון מסוגו בחיפה, בו ירוכזו כל הרופאים המומחים של הוועדות הרפואיות במקום אחד.

"חל שינוי משמעותי מאוד בשנים האחרונות, גם בכל מה שנוגע להתנהלות הוועדות הרפואיות. יש עוד מה לעשות ואין לנו שום כוונה לנוח על זרי הדפנה אבל מה שהיה בעבר ממש לא מתנהל באותה צורה היום", אמר שפיגלר בפתח הריאיון, "חנכנו מרכז מומחים חדש, שהייעוץ שלו לשפר ולשדרג את השירות שיינתן לכל מי שנדרש להגיע אל הוועדות הרפואיות".

"הרעיון בבסיסו שאם בעבר מישהו בא עם מספר ליקויים בתחומים שונים כדי לקבל את המענה, הוא נדרש להגיע לפעמים לשתיים או שלוש ועדות וכעת הוא יבוא למקום אחד", הוסיף מנכ"ל הביטוח הלאומי, "כל המומחים בכל התחומים הבריאותיים יהיו, יבדקו אותו ויקבלו החלטה בעינינו פעם אחת בלבד. הוא לא יידרש להמתין זמן רב כדי לקבוע כל פעם מחדש את ההגעה לוועדה רפואית אחרת. מי שעובד שם משדר נתינה, רצון עז לעזרה, סיוע וחמלה. אנחנו כמובן אמורים אחר כך להנחיל את זה בשאר המקומות בארץ".

לאחר מכן נשאל שפיגלר על פנייתו של עו"ד עמית ליסטוונד, מומחה לנזיקין, לתוכניתה של ענת דוידוב, לאחר שטען כי הבעיה בהתנהלות הוודות הרפואיות שהן ממומנות על ידי המוסד לביטוח הלאומי, על כך הגיב האחרון: "ראשית, מרכז המומחים לא נמצא בסניף של הביטוח לאומי. שנית, הוא לא סתם דיבר רק על אנשים שבאים לתבוע בגין נכות בעבודה. הייתי רוצה לראות אותו הולך ומטפל באנשים שבאים להגיש תביעות על נכות כללית. דבר אחרון, אומנם אנחנו משלמים את השכר עבור הרופאים אבל הם נבחרים והם שווה ערך במעמד לשופטים במדינת ישראל. אין לנו יכולת להשפיע על ההחלטות שלהם".

"אנחנו נמשיך לתת את המלוא השירותים במישור הסוציאלי לכל תושבי מדינת ישראל, בכל רגע נתון ובכל סיטואציה. בדיוק כמו שעשינו בכל מהלך תקופת הקורונה. אני מייחל כמובן שהמצב יהיה טוב ושאנשים יוכלו להיות במצב כלכלי ראוי, ולא יידרשו למאבקים שלא לצורך. אבל הביטוח הלאומי היה, ישנו ויהיה לטובת כל האוכלוסייה בכל רגע נתון ובכל מה שנוגע לביטחון הסוציאלי שלהם", ציין שפיגלר לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM