מדי פעם אני נכנעת לבקשות ילדיי ומכינה עבורם בדיוק את מה שהם מבקשים. כך קרה גם הפעם, לאחר שבני הצעיר נחשף לתמונה של עוגת גבינה המשלבת את עוגיות האוריאו האהובות עליו, ומיד אורו עיניו. לכן הכנתי עבורו ועבורכם חיתוכיות אוריאו עשירות בשוקולד וגבינה.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

חיתוכיות אוריאו וגבינה מרכיבים (לתבנית בגודל 20*32):

לבסיס:
16־20 עוגיות אוריאו
2־3 כפות גדושות חמאה מרוככת

למלית:
2 גביעים (כל אחד 500 גרם) של גבינת שמנת טבעית
3/4 כוס סוכר
2 ביצים גדולות L
2 כפיות תמצית וניל משובחת
1/2 כוס שמנת חמוצה
9 יחידות עוגיות אוריאו שבורות

לציפוי:
1 קופסת שמנת מתוקה
1־2 כפות סוכר
1/2 כוס נטיפי שוקולד (שוקולד צ'יפס)

לעיטור:
1 כף נטיפי שוקולד (שוקולד צ'יפס)
2 עוגיות אוריאו מצופות שוקולד שבורות

עוגת אוראו (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגת אוראו (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אופן ההכנה:
1. הכנת הבסיס: מניחים בקערת מעבד מזון את עוגיות האוריאו והחמאה המרוככת ומעבדים במספר פולסים עד לקבלת תערובת פירורית. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומהדקים אל תחתית התבנית לשכבה אחת אחידה. אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות במשך 10־15 דקות עד שהבצק תופח קלות. מוציאים ומצננים.

2. הכנת המלית: מניחים את הגבינה בקערה וטורפים במטרפה עד שהגבינה מתרככת. מוסיפים את הסוכר וטורפים עד לקבלת מרקם חלק. מוסיפים את הביצים זו אחרי זו ואת תמצית הווניל וטורפים. מוסיפים את השמנת החמוצה, מבליעים אותה ומוסיפים את שברי עוגיות האוריאו. שמים את בלילת הגבינה והעוגיות על הבסיס המצונן ומשטחים. אופים בתנור במשך 20־15 דקות. מוציאים ומצננים קלות. מעבירים לצינון במקרר למשך שעתיים.

3. הכנת הציפוי: מניחים בקערת מערבל חשמלי את השמנת והסוכר ומקציפים עד לקבלת קרם יציב וחלק. מבליעים בקרם את נטיפי השוקולד. מצפים את עוגת האוריאו בקרם. מפזרים מעל מעט נטיפי שוקולד ושברי אוריאו.

ניסוי כלים

ישנם אביזרים וכלים במטבח שדרכם ניתן לראות את ההתפתחות שעברו המוצרים לאורך השנים. כך קרה גם למכשיר להכנת סודה בבית: סודהסטרים משיקה דור חדש של מכשירים להכנת סודה בבית. הסדרה כוללת שלושה מכשירים: מכשיר ART המתאפיין בעיצוב ייחודי, במראה רטרו עכשווי עם ידית הגזה מעוצבת וחדשנית;

סודה לבוקסה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
סודה לבוקסה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

מכשיר DUO עם אפשרות להגזה בבקבוק קראף זכוכית או בבקבוק פלסטיק רב פעמי לשימוש בבית ומחוצה לו; ומכשיר TERRA בעיצוב אלגנטי ומודרני. את הסדרה ניתן להשיג באתר החברה ו/או במוקד המכירות ו/או ברשתות השיווק הנבחרות.

מחיר: ART - 993 שקלים; TERRA - 992 שקלים; DUO - 944 שקלים.