מאז הגיעה לגיל 50, מקבלת ענת מנצור, המתגוררת במושב פדויים בנגב, שיחת תזכורת בכל שנתיים על מדדי בדיקות ממוגרפיה של מכבי שירותי בריאות באופקים. אולם השנה, כשתוצאות הבדיקה של ענת הגיעו, חשכו עיניה: "התגלה לי גוש סרטני בשלב מוקדם מאוד והופניתי לביצוע בדיקות המשך. מזל גדול שהלכתי לעשות את הבדיקה. היא הצילה לי את החיים".

לאחר קבלת תוצאות הבדיקה הגיעה ענת לסניף של מכבי באופקים כדי להודות באופן אישי למעיין עזריה, האחות שהתקשרה אליה, ובמקביל לסייע לה לעודד נשים מקבוצת היעד לבצע את הבדיקה. "אני קוראת לנשים בנות 50־74 לצאת ולעשות בדיקת ממוגרפיה במועד הנדרש. החשש אינו מוביל לשום מקום. במקרים מן הסוג הזה גילוי מוקדם של גוש סרטני הוכח כתרופה הטובה והיעילה ביותר", מציינת מנצור.

סרטן השד נחשב למחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל עם 12% סיכון לחלות במהלך החיים, כאשר הסטטיסטיקה מדברת על אחת מכל שמונה נשים שתחלה בסרטן השד. כ־5,000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות במחלה בישראל. כאשר ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים, עולים סיכויי הריפוי לכ־90%.

"בדיקות תקופתיות מצילות חיים, לכן צוות מחוזי יוזם פנייה אל נשים באוכלוסיית היעד לבדיקת ממוגרפיה לאיתור מוקדם של מחלת סרטן השד", מסבירה ד"ר טלי בראון, מנהלת תחום קידום בריאות במחוז דרום של מכבי שירותי בריאות.