לאחר תקופה פוליטית מתוחה: ראש הממשלה נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, הודיעו אמש על תמיכתם בפיזור הכנסת והליכה לבחירות, כאשר רה"מ אמר: "עומדים ברגע לא קל אבל בהבנה שקיבלנו החלטה נכונה". סקר מנדטים שפורסם הבוקר (שלישי) ב-103FM מנבא עוד מערכת בחירות שתסתיים ללא יכולות של אף אחד מהגושים להקים ממשלה יציבה, הנתמכת על 61 חברי כנסת לכל הפחות. 

נתניהו לאחר הצהרת בנט ולפיד: "לא פוסלים ממשלה חלופית"

אחרי ההודעה הדרמטית על הליכה לבחירות: האם בנט יפרוש מהפוליטיקה?

מתוצאות הסקר עולה כי הליכוד וימינה נהנות ממנדט אחד יותר בהשוואה לסקר הקודם של 103FM שנערך ב-26 במאי, לפני פחות מחודש. כאמור, הליכוד עומדת כעת על 36, יש עתיד אחריה עם 20 מנדטים.

מפלגה נוספת שממשיכה במגמת ההתחזקות שלה היא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שמגיעה בסקר לנתון דו־ספרתי של 10 מנדטים - עלייה של מנדט נוסף.

עוד עולה כי כחול לבן עומדת על 8 מנדטים. מנגד, ש"ס ויהדות התורה מאבדות מנדט, ויורדות ל-7 ו-6 בהתאמה. גם הרשימה המשותפת נחלשת במנדט אחד ורושמת בסקר שישה מושבים. כאמור, ימינה צוברת מנדט נוסף ועומדת כעת על שבעה.

בתחתית הרשימה נמצאות רע"ם ותקווה חדשה, העוברות את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. מרצ, בשלב זה, ממשיכה להיות בסכנת הכחדה, והיא עודה מתחת לאחוז החסימה.

תוצאות סקר מנדטים 21.6 (צילום: 103FM)
תוצאות סקר מנדטים 21.6 (צילום: 103FM)

בהיבט הגושים, הסקר מצא כי גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים בעוד הגוש של ממשלת בנט-לפיד עומד על 55 מושבים - מנדט אחד יותר בהשוואה לסקר הקודם. 

מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, שערך את הסקר אמר הבוקר בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב, כי עבור מרצ מדובר במגמה שנמשכת לאורך כמה סקרים, אבל היא לא המפלגה היחידה בסיכון: "יש לנו בסקר הזה גם את רע"ם ותקווה חדשה שתלויות על בלימה - וגם ישראל ביתנו עם 5 מנדטים לא יכולה להרגיש בטוחה".

על פי לזר, העלייה הקלה של נפתלי בנט בסקר יכולה להתפרש בשלב זה גם כתנודה סטטיסטית או כתגובה ראשונה של הציבור להודעתו מאתמול. אין מדובר, לשיטתו, במגמת עלייה מובהקת שמבטיחה לימינה עתיד בטוח בבחירות.

"שבעת המנדטים של ימינה הם מאוד פריכים. לימינה שיעור של בין רבע לשליש בהצבעה חוזרת - ומצביעיה בסקר באים מאנשים שמגדירים עצמם כימין רך ולא הצביעו לבנט ברובם בבחירות האחרונות - אבל הם לא בטוחים", אמר.