נשיאות הכנסת אישרה בישיבתה הבוקר (שלישי) וברוב קולות להעלות את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24, של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב ובכפוף לפטור מחובת הנחה. זאת, לאחר שרה"מ היוצא, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, הודיעו אמש כי יתמכו בהצעה.

כאמור, יצטרכו ח"כ טופורובסקי וח״כ השכל לדאוג לפטור מחובת הנחה מוועדת הכנסת או מוועדת השרים לחקיקה כדי שיוכלו להעלות את ההצעה לפיזור הכנסת מחר. כמו כן, ח"כ טופורובסקי ידרוש להעביר את ההצעה לדיון וועדת חוקה, אולם במידה ותתקבל הצעה אחרת, ועדת הכנסת תצטרך להכריע מי ידון בהצעה.

ישיבת נשיאות הכנסת הדנה בחוקי הפיזור (צילום: ללא)
ישיבת נשיאות הכנסת הדנה בחוקי הפיזור (צילום: ללא)

בקואליציה חוששים שיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, ינסה לעכב את קידום החקיקה על מנת למצות את המשך המשא ומתן להקמת ממשלה חלופית ולכן הוחלט שלא להמתין לשבוע הבא ולהעביר את ההצעה כאמור לוועדת החוקה בראשות ח"כ קריב. מלשכתו של אורבך נמסר: "ח"כ אורבך נפגש כעת עם גורמי המקצוע בוועדה לקראת התהליכים הצפויים במליאה ובוועדה". במקביל לכך, הליכוד צפוי להעלות קריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ שלמה קרעי לפיזור הכנסת.

ניר אורבך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניר אורבך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במקביל לכך, במפלגת יש עתיד נערכים לבחירות. ח"כ רון כץ, ששימש בעברו כראש מטה המפלגה בפתח תקווה, יעמוד בראש מטה השטח. יעל בר תשמש כראש מטה ההסברה ומיה בנגל כדוברת הקמפיין. 

בנט הנחה את מזכירו הצבאי וראש המלל להכין תכנית חפיפה ביטחונית עבור לפיד

בתוך כך, בנט הנחה את ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, והמזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, להכין תכנית חפיפה יסודית ומעמיקה שתעסוק בסוגיות הליבה המדיניות והביטחוניות, לקראת מועד החילופים. כזכור, אתמול הצהיר ראש הממשלה היוצא כי "בימים הקרובים אני אסייע לו באמצעות חפיפה מסודרת כמה זמן שצריך, יש מדינה לנהל".

בהמשך, כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ממשיך לנהל את המדינה באופן מסודר ואחראי עד למועד ההחלפה, וציין: "תודה על חיבוק ענק ואלפי ההודעות המחזקות. איזו זכות יש לי לשרת אתכם".