בקואליציה נערכים לקדם את "חוק הנאשם" בועדת חוקה. בסביבתו של יו"ר הוועדה, ח"כ קריב, אמרו היום (שלישי) כי החוק בשלבי הכנה, אולם ועדת החוקה צפויה להתכנס בשבוע הבא ולהביא את ההצעה מטעמה. במידה וההצעה תובא ותאושר, יתאפשר להביאה להצבעה מהירה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. כמו כן, בסביבתו מעריכים כי ישנה תמיכה של הרשימה המשותפת בחוק. 

מוקדם יותר היום, שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נשא דברים בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה לשנת 2022 והתייחס להודעת נפתלי בנט ויאיר לפיד בדבר פיזורה הצפוי של הכנסת. ליברמן האשים את יו"ר האופוזיציה בהליכה לבחירות באוקטובר הקרוב, ואמר שמדובר ב"תוצאה של התככים והשקרים של איש אחד, ושמו בנימין נתניהו

יו"ר ישראל ביתנו הודיע שמבחינתה של מפלגתו, המטרה העיקרית בבחירות הקרובות תהיה שוב למנוע את חזרתו של נתניהו לשלטון, והוסיף: "מחר מעלים את החוק לפיזור הכנסת, ואני מקווה שיחד עם החוק הזה יעלה חוק נאשם בפלילים על מנת למנוע שמישהו כזה יהיה מועמד לראשות הממשלה. אני מקווה שלחוק הזה יימצא רוב". בתוך כך, חוק הנאשם של ח״כ גבי לסקי (מרצ) יעלה ביום ראשון לועדת השרים לענייני חקיקה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

עוד הוסיף שר האוצר כי "חוסר היציבות הפוליטית זה בעוכרינו. זה פוגע בחברה, בכלכלה, בבטחון. רק ביומיים האחרונים עסקנו בתקציב הבטחון והתקציב הזה נקרא תקציב רב-שנתי. אי אפשר לבנות תוכניות כאלו רק לשנה אחת. לצערי, זה עוד הפעם נעצר, ולהערכתי כבר יותר מחמש שנים מערכת הבטחון מתנהלת בצורה שהיא איננה רב-שנתית. חייבים לשנות פה את השיטה, אבל כרגע אני מסופק אם יש לזה רוב בכנסת, תמיד בסוף השוליים הקטנים יודעים לסחוט את המפלגות הגדולות ולנטרל כל יוזמה שתבטיח יציבות פוליטית". 

ליברמן אמר כי מאז הקמת הממשלה הוא ניסה לשדר אופטימיות בנוגע להישרדותה הפוליטית: "אמרתי שהממשלה תחזיק 4 שנים, 3 שנים, היה חשוב לשדר את זה, כי כלכלה זו גם פסיכולוגיה וגם אחרי הבחירות הבאות, אם תקום ממשלה ונמשיך, חייבים לשדר אופטימיות ולהסביר שוב ושוב עד כמה היציבות היא קריטית עבור הנושאים הכלכליים".

שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

ליברמן ציין בנוסף כי איננו רואה כרגע אלטרנטיבה לממשלה אחרת מממשלת השינוי: "כל מי שמדבר על ממשלה אלטרנטיבית-אני לא מזהה את זה, ולו היינו רוצים לחסוך מערכת בחירות נוספת, בשביל זה צריך רק דבר אחד-לו נתניהו היה דואג למחנה הלאומי, הוא היה קם, מוותר על ראשות הליכוד, לוקח פסק זמן עד תום ההליכים המשפטיים, ובאותו רגע הליכוד היה מרכיב ממשלה על טהרת ימין מלא-מלא", אמר, "אבל האיש דואג לעצמו ולמשפחתו, וכל השאר לא רלוונטי. גם היכולת הזו לשקר במצח נחושה כל הזמן, זה פשוט מדהים. היום הוא אמר 'לא אשב עם מנסור עבאס לעולם', אבל תוך כדי מבצע שומר חומות הוא ישב איתו בבלפור והתחנן להקים איתו ממשלה יותר מפעם אחת".

ליברמן המשיך לתקוף את נתניהו וטען ש"על שמו רשומה הכניעה לטרור, האיש נכנע לג'יהאד האיסלאמי, הוא שינה את מתווה מצעד הדגלים, ולמרות זאת חטפנו רקטות והתחיל מבצע שומר החומות. ובערים המעורבות שהתחילו בהן המהומות, הכול רשום על שמו. גם אסון מירון רשום על שמו, זה קרה במשמרת שלו, ולכן מכל הבחינות ומכל אותן סיבות אסור שהוא יחזור, וצריך להקים ממשלה כמה שיותר מהר, כזו שתוכל לפעול למען אזרחי ישראל".

לסיום התייחס שר האוצר למצב הכלכלי ואמר שבזכות בזכות הממשלה הנוכחית ההתייקרות במדינת ישראל היא פחות מחצי ממה שמקובל וממה שרואים בעולם המערבי, אבל "כדי לממש מטרות צריך לפחות שנתיים של עבודה, אפרופו יציבות. אם היינו ממשיכים עוד שנה היינו מורידים את מחירי הדיור".