רופא השיניים פגע בעצב של המטופל וישלם לו סכום של 85 אלף שקלים-כך עולה מהסדר פשרה אליו הגיעה באת כוחו של המטופל, עו"ד ענת אשכנזי עם באי כוחו של הרופא וחברת הביטוח שלו, לאחר שציינה בתביעה בין השאר כי אלמלא התרשלותו או מחדליו של הנתבע ניתן היה למנוע כליל את הנזקים שנגרמו למרשה.

על פי התביעה, התובע  איש כבן 83 במועד הטיפול, פנה לרופא עקב כאבים בשיניים תחתונות אחוריות משמאל, ולאחר צילום שביצע לו הרופא טען כי התובע סובל מדלקת בשלוש שיניים וכי יש צורך לעקור לו שיניים אלו, להחדיר עצם ולאחר מכן להתקין שתלים. הרופא ציין מפורשות כי לא נדרשת לתובע התייעצות נוספת עם מומחה פה ולסת כי מדובר בעקירות פשוטות וקלות וכי הוא יכול לבצען במיידי במרפאה, וכי צילום דגיטלי פשוט מספיק וישקף לו את מה שהוא צריך.    

הרופא עקר לתובע את השיניים בהרדמה מקומית וזאת מבלי להסביר לתובע על מהות הפרוצדורה הכירורגית ועל הכאבים הצפויים והסיכונים והסיבוכים שעלולים להתעורר אצלו בעקבות הטיפול. במהלך הטיפול חש התובע בכאב חד ביותר דמוי זרם חשמלי בלסת התחתונה. התובע ציין זאת בפני הרופא,והרופא הוסיף לו חומר אלחוש נוסף והמשיך בטיפול.

רופא שיניים התרשל ויפצה את המטופל בעשרות אלפי שקלים בזכות עו''ד ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
רופא שיניים התרשל ויפצה את המטופל בעשרות אלפי שקלים בזכות עו''ד ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

בתום הטיפול ומשפגה השפעת ההרדמה החל התובע להרגיש כאבי תופת בלתי נסבלים בלסת התחתונה משמאל, בסנטר ובשפה התחתונה משמאל, ונאלץ ליטול כמות גדולה של משככי כאבים. כיומיים לאחר הטיפול דווח הבן לנתבע כי אביו סובל מכאבים בלתי נסבלים, וזה המליץ לו לקחת מהמרפאה מכשיר לייזר לשיכוך הכאבים, אך על אף הטיפול בלייזר הכאב החד לא פסק ואף גבר. משנודע לרופא כי הכאב החד נמשך, הוא ביקר את התובע בביתו והמליץ לו על טיפול במרפאה הוליסטית בשיטת רייקי וכן טיפול באבנים חמות.

במהלך הביקור הרופא ניסה להחתים  את התובע כי אין לו  כל טענה כנגדו בשל הטיפול, הכושל, התובע סירב לחתום וניגש לקבל חוות דעת נוספת של רופאים המומחים בתחום רפואת השיניים, ואלו הבהירו לו כי הטיפול הרשלני שביצע לו הרופא גרם לו בעצם לפגיעה עצבית.

בתביעה ציינה עו"ד אשכנזי, כי מאז הטיפול סובל התובע מכאבים עזים באזור הפה, מתחושה קבועה של זרמים באזור הפה, מתרדמת ותחושות זרם של השפה התחתונה משמאל, מיציאה בלתי רצונית של נוזלים ורוק מהפה, נשיכות בלתי רצוניות של השפה התחתונה משמאל, מתקשה בגילוח וסובל מהפרעות קשות בדיבור. 

עו"ד אשכנזי אף פנתה לרופא וביקשה ממנו כי ימציא לה את הרשומות הרפואיות של התובע, אך נתקלה באוזניים ערלות. עו"ד אשכנזי כתבה בכתב התביעה כ במעשיו או במחדליו חרג הרופא מהפרקטיקה הרפואית המקובלת, שעה שלא פעל במקצועיות או במיומנות ובניסיון הנדרשים מרופא מומחה בתחום בעת הביצוע של טיפול השיניים הנדרש. העו"דהוסיפה  כי הנתבע לא ביצע אנמנזה רפואית ולא החתים את התובע על השאלון הרפואי, לא תיעד את מהלך הטיפול הרפואי ברשומה רפואית  וזאת בניגוד לחוק זכויות החולה או משרד הבריאות והנתבע עקר לתובע שיניים בצורה לקויה, וגרם לו לפגיעה עצבית. אלמלא התרשלותו או מחדליו של הנתבע ניתן היה למנוע כליל את הנזקים הגופניים והנזקים בדימוי הגוף שנגרמו לתובע".

כאמור, לאחר משא ומתן עם באי כוחו של הרופא וחברת הביטוח שלו הגיעה עו"ד אשכנזי להסדר פשרה לפיו ישולם לתובע סכום של 85 אלף שקלים ובית המשפט אישר את ההסדר כפסק דין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד ענת אשכנזי לחצו כאן