זהו היום המושלם לצאת מהבית ולהישטף בשמש החמימה של יוני, שתבלה היום בשמיים הכי הרבה שעות ביחס לכל יום אחר – זהו היום הארוך ביותר בשנה. 

מדי שנה בתאריך ה-21 ביוני חצי כדור הארץ הצפוני מציין את היום בו השמש נמצאת בנקודה הצפונית ביותר שלה, מה שגורם לה להאיר את יומנו למשך זמן ארוך יותר מבשאר ימות השנה. בעוד חצי שנה בדיוק, ב-21 בדצמבר אנו נחווה את היום הקצר ביותר בשנה, בעוד חצי הכדור הדרומי יוכלו ליהנות מזמן שמש עודף. 

ולמה זה קורה?
התופעה הזו מתרחשת כאשר הנטייה של ציר כדור הארץ מגיעה לשיאה יחסית לשמש. כלומר, החצי הצפוני פונה בזווית הגדולה ביותר לשמש ולכן סופג את כמות הקרינה הגבוהה ביותר למשך הזמן הארוך ביותר. 

בקווי רוחב נמוכים, באזור קו המשווה, השמש תיראה גבוה בשמיים במהלך היום, וקרני השמש יפגעו באדמה בזווית ישרה כמעט. ככל שנעלה צפונה השמש תישאר בשמיים שעות ארוכות יותר, עד שבאזור הקוטב הצפוני היא לא תשקע כלל למשך כל הקיץ. 

כתוצאה מהגברת הקרינה, האוויר מתחמם, והקיץ מפציע בחציו הצפוני של עולמנו במלוא כוחו. ברוכים הבאים ליום הראשון הרשמי של הקיץ! מהיום ואילך הימים ילכו ויתקצרו עד שב-21 לדצמבר נגיע לנקודת היפוך החורף בה אורך היום הוא הקצר ביותר.