תובע מקומי הודיע היום (שני), כך על פי סוכנות הידיעות האיראנית, כי מספר "סוכני מוסד" נעצרו לאחר שתכננו להתנקש בחייהם של מדעני גרעין איראנים. על פי הדיווח, הסוכנים נעצרו במחוזות סיסתאן ובלוצ'סתאן שבדרום-מזרח המדינה. במסיבת עיתונאים, טען התובע כי "בזכות המודיעין האיראני, הסוכנים זוהו ונעצרו בכל אחד מהמחוזות השונים. התיק נמצא כעת בשלב חקירה מתקדמת וכתב אישום יוגש וישלח בקרוב לבית המשפט".

הדיווח מגיע בצל המתיחות בין ישראל לאיראן ובצל הדיווחים על שרשרת חיסולים ממסתורית, במהלכה חוסלו מספר בכירים במשמרות המהפכה ובתעשייה הביטחונית האיראנית. אתמול דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי ישראל העלתה הילוך בסיכול תוכנית הגרעין ותוכנית הטילים והרחפנים האיראנית בסדרה של מבצעים חשאים. 

על פי הדיווח, ישראל הגבירה את מאמציה נגד איראן בשנה האחרונה, באמצעות תקיפות מל"טים שנועדו לפגוע במתקני גרעין ובסיסי מל"טים איראנים. מותם המסתורי בשבועות האחרונים של לפחות שישה גברים איראנים המעורבים בתוכניות הצבא והגרעין של איראן, העלו גם תהיות האם ישראל אחראית להם.

בעקבות כך, תיירים ישראלים הוזהרו שלא לנסוע לטורקיה, במיוחד לאיסטנבול, בשל איום מיידי שנשקף להם מיחידות איראניות המחפשות לפגוע בישראלים. החשש הגיע לשיא ביום שישי האחרון, תיירים הישראלים באיסטנבול קיבלו המלצה להישאר בחדריהם ולא לפתוח את הדלת לזרים, זאת על רקע אזהרה כי איראן נתנה אישור למתקפה קטלנית בטורקיה. 

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק, אמר אתמול כי "יש עדיין תאים איראניים באיסטנבול שמטרתם היחידה לתפוס ישראלים ולהרוג אותם". בן ברק אמר כי ישראל מאמינה שהתאים החשודים כוללים גם אנשים מקומיים העובדים עבור המשטר בטהרן. בנט הבהיר כי ישראל תעשה הכל כדי לסכל את הפיגועים הללו. "לא נהסס להשתמש בכוחה של מדינת ישראל בכל מקום בעולם כדי להגן על אזרחינו", אמר. 

כזכור, לפני כחודשיים טען משרד המודיעין הכללי של סיסתאן ובלוצ'סתאן כי שלושה "סוכני מוסד" נעצרו במחוז בעקבות מעורבותם בהפצת מידע ומסמכים סודיים. עוד קודם לכן, טענו הרשויות בטורקיה כי עצרו רשת של "15 סוכני מוסד" שפעלו במדינה. לפי הדיווחים, הקבוצה אספה מידע על סטודנטים טורקים וזרים תמורת כסף ועל הפלסטינים החיים במדינה.