בית משפט השלום בעכו האריך הבוקר (שלישי) בחמישה ימים נוספים את מעצרו של וולא רובין חלאילה, החשוד ברציחתה וחטיפתה של ספיר נחום ז"ל, שגופתה אותרה סמוך לאיבטין כשבועיים לאחר שהוכרזה כנעדרת. 

נציג המשטרה בדיון טען כי הראיות נגד החשוד התחזקו, ו"זועקות לשמיים". במהלך הדיון טען הסנגור: "לפני בית המשפט עומד אדם שמכחיש הכחשה מוחלטת את מה שמיוחס לו. הוא עבר בדיקת פוליגרף ונחקר באזהרה. לצערי, היחידה החוקרת שבויה בתוך קונספציה שהחשוד הזה קשור לרצח. הוא יצא ביום האירוע מהעיר עכו לבד, ולא עם אחרים".

"איני רואה הצדקה לכך להאריך את המעצר ב-12 ימים כפי שמבקשת המשטרה. חלאילה נחקר המון פעמים, משתף פעולה ומספק תשובה לכל שאלה. אני חושב שאת הפעולות שיש לבצע אפשר לעשות בזמן קצר יחסית", ציין. 

בהחלטתה להאריך את מעצרו כתבה השופטת כי "קיים יסוד סביר ברמה גבוהה שהחשוד מעורב בעבירות המיוחסות לו, קיים חומר חקירה הבוחן את האירוע מזוויות שונות, חומר חקירה המתבסס על אמצעי חקירה שונים ויש במכלול שלו ובצירופו יחד כדי לבסס יסוד חזק לחשד כנגד החשוד". אך הוסיפה כי אינה מתעלמת מהגרסאות שמסר החשוד ועמדת סניגורו, אולם לדבריה, "לא מצאתי שיש בהן כדי להפחית מעוצמת החשד כנגד החשוד, אלא אף בחלקן כדי להעצימו לאור אי התאמה ליתר חומרי החקירה".

כזכור, ספיר נחום ז"ל נעדרה מאז תחילת החודש, והחיפושים אחריה נערכו במשך ימים ארוכים, עד למציאת גופתה לפני שבוע. חלאילה אשר נחשב כאמור לחשוד המרכזי ברציחתה, היה בעבר בן זוגה ולהם שני ילדים משותפים. דווח כי הייתה קיימת ביניהם מחלוקת בנוגע לתשלום דמי המזונות לאחר שנפרדו.