ייתכן שהחיים בחלל החיצון יתגלו על כוכב נוגה, כך על פי פריצת דרך חדשה שהוכיחה כי "ענני כוכב הלכת מאפשרים קיום של חיים".

כוכב הלכת נוגה, נחשב עד השנים האחרונות לאחר המקומות הפחות סבירים שבמערכת השמש, למצוא בו חיים. זאת בשל היותו הכוכב החם ביותר, אפילו יותר ממרקורי עם 475 מעלות צלזיוס ברצף, ביום ובלילה.

כוכב הלכת נוגה (צילום: אינג'אימג')

אולם בשנת 2020, אותרה תגלית של עדויות לפוספין, מולקולה שנוצרת כתוצאה מתהליכי חיים על כדור הארץ. עם זאת, הממצאים היו שנויים המחלוקת חריפה, ראשית, מכיוון שאותם מדענים הודו כי ישנה אפשרות שטעו בכמות הפוספין שהיו בטוחים שמצאו. ובנוסף, גם בגלל שהוטל הספק כיצד חיים יכולים להיות עמידים לטיפות חומצה גופרית בעננים.

כעת, מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי Proceedings of the National Academy of Sciences, הסביר כי נוכחות של אמוניה, יכולה לסייע לקיום חיים על ידי נטרול החומצה. מדענים מהמכון הביולוגי של מסצ'וסטס, מאמינים שהאמוניה עלולה לעורר שרשרת של תגובות כימיות שיובילו את האפשרות של חיים על הכוכב לריאלית.

מעלות צלזיוס ברצף, ביום ובלילה, נוגה (צילום: Getty images)

"מחקר זה מספק השערה טרנספורמטיבית לפעילויות כימיות בשכבות העננים האטמוספריות של נוגה, תוך ייחוס חריגות ארוכות באטמוספירה. המודל שלנו חוזה כי העננים אינם עשויים לחלוטין מחומצה גופרתית, אלא מורכבים בחלקם ממלח אמוניום. תמיסות שעשויות להיות תוצאה של ייצור ביולוגי של אמוניה בעננים", כך לפי המחקר.

"כתוצאה מכך, העננים אינם חומציים מסביבות יבשתיות קיצוניות שמאכלסות חיים. התחזיות של המודל לגבי שפע הגזים באטמוספירה של נוגה, תואמות את התצפית טוב יותר מכל דגם קודם, והם ניתנים לבדיקה בקלות. החיים יכולים ליצור סביבה משלהם על כוכב הלכת".

אמוניה יכולה לסייע לקיום חיים על ידי נטרול החומצה (צילום: gettyimages)