החרפה בעיצומים: הסתדרות המורים הודיעה הערב (שלישי) כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל הארץ בכל מוסדות החינוך, בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים, למעט המוסדות בחינוך המיוחד, בהם הלימודים יתקיימו כרגיל. זאת, במסגרת המשך המחאה על הסחבת בגיבוש הסכם השכר. 

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו״מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכלית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר מחר. זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".

מטעם ההסתדרות נמסר: "מוכנים לשבת עד שייצא עשן לבן ומקווים שביום רביעי שר האוצר ינחה את פקידי האוצר להגיע סופסוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה. נזכיר כי הסתדרות המורים מנהלת מו"מ עם פקידי האוצר ונציגי משרד החינוך כבר מחודש ינואר".

בהנהגת ההורים הארצית דרשו לעצור את השביתה, שתפגע קשות בילדים ובהורים. "אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו"מ שאף עומד להתקדם. הנהגת ההורים הארצית קוראת למשרד החינוך לפעול מיידית להוצאת צווי מניעה כנגד הסתדרות המורים ולעצור את השביתה הפראית המתוכננת למחר".

הפגנת מורים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת מורים (צילום: אבשלום ששוני)

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, תמכה במאבק והאשימה את האוצר ב"סחבת". "את השביתה הזו האוצר יכל למנוע, אבל הם לא מצאו השבוע פנאי אפילו לא לפגישה אחת כדי לקדם את המשא ומתן", אמרה. "באוצר חייבים להתעורר. הסחבת שלכם פוגעת בכולנו. אני קוראת לשר האוצר לפעול באופן מידי לחידוש המשא ומתן כדי להביא ביחד לפתרון המשבר".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר כי "נפגשתי עם חמישה מורים אמיצים, מוכשרים ויוזמים. היה לי חשוב לשמוע מה קורה בשטח והתשובה שקיבלתי היא פשוטה וחד משמעית - צריך להשקיע בצמצום פערי השכר ובמורים איכותיים. מורים יקרים, אני בעדכם ובעד שיפור משמעותי של תנאי ההעסקה שלכם. יש לנו הזדמנות לעשות שינוי גדול אסור לפספס אותה".

מטעם משרד האוצר נמסר: "משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שישפר את שכר המורים, יביא להקלה להורים ולמשק באמצעות התאמת החופשות ויקדם מצוינות, זאת לצד למידת השפעת ההתפתחויות הפוליטיות. ההתנהלות של הסתדרות המורים על גבם של ההורים והתלמידים בשעה זו, אינה ברורה לנו כלל וכלל".