"מחירי הדיור מושפעים מגורמים רבים ואנחנו עושים כל דבר שבתחום אחריותנו, ובעיקר בתחום הגדלת היצע המקרקעין. יחד עם העלאת הריבית וצעדים משלימים נוספים, מחירי הדיור יתמתנו ואולי יירדו לקראת סוף השנה, תלוי כמובן ביציבות הפוליטית". כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ינקי קוינט.

קוינט מגלה אופטימיות זהירה, ולמרות הביקורת שהושמעה נגד תוכנית הדיור הממשלתית, הוא אומר: "ראית פעם תוכנית שאין עליה ביקורת, ובמיוחד כזאת המתמודדת עם נושאים לא פשוטים? הגענו לשיא בקצב התחלות הבנייה. הצעדים שהיו תלויים בהחלטות מועצת מקרקעי ישראל, כמו הגדלת מספר יחידות הדיור, העמקת ההנחות, הקפאת המחיר והגדלת ההנחות לבני המקום בתוכניות הדיור – כבר בוצעו".

בתגובה לביקורת שהוטחה בתוכנית על ידי הפקידות הבכירה באוצר, הוסיף: "התנגדות חלק מפקידי האוצר לתוכנית לגיטימית, והם עושים את מלאכתם נאמנה. המשחק בתוך המערכת הוא לשמור על הקופה הציבורית ולאזן בין הצרכים השונים. תפקידנו הוא להשמיע את העמדה המקצועית, אבל בסופו של דבר השרים מכריעים ומחליטים".

לדבריו, "איום קיצוץ התקציבים שהושמע כנגד משרד השיכון ירד בסופו של דבר מהפרק, ופקידי האוצר חזרו בהם מהר מאוד. משרד השיכון ממשיך לעבור כרגיל".

על הטענות שרמ"י היא מונופול המוכר קרקעות כדוגמת שדה דב במחירים מופקעים, הוא אומר: "שדה דב הוא דוגמה מצוינת כדי להראות כיצד גורם מרכזי המנהל את הקרקע יכול לגרום לפיתוחה המואץ. בשדה דב יש ריבוי בעלים, ומי שמסוגל לרכז ולנהל את התוכנית וההסדרים מול הצבא, עיריית תל אביב, רשות שדות התעופה וצה"ל – זה רק גורם מרכזי כמו רמ"י".

"בתוכנית החדשה הפכנו את המצב, כך שארבע מתוך חמש דירות שישווקו יוצעו בהנחה ובמחיר מופחת לזוגות צעירים ולזכאים", מוסיף קוינט. "בשוק הנדל"ן יש הרבה שחקנים שמדברים מפוזיציה, והם בעלי אינטרסים שונים ומגוונים. ניהול מרכזי וממלכתי הוא לא רק הכרחי, אלא גם חיוני".

הראיון המלא עם קוינט יפורסם מחרתיים במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"