לנוכח גידול בניסיונות עוקץ לקוחות הבנקים ועל רקע הרצון להגדיל מודעות להונאות פיננסיות, יוצא איגוד הבנקים בקמפיין מקיף. היקפו עומד על מיליון שקל, והוא מופץ על רקע הנתון שלפיו ניסיונות ההונאה כלפי לקוחות ממוצא רוסי זינקו בשנה האחרונה ב־200%.

בישראל נופלים מדי יום אלפי קורבנות לנוכלי הונאות פיננסיות וסייבר. זה קורה בין השאר בשיחת טלפון או בהודעה לנייד או למייל, שבהן מתחזים הפונים לבנק ומנסים לגנוב את פרטיהם האישיים. הקמפיין יתמקד בהעלאת המודעות להונאות פיננסיות נגד ציבור הלקוחות דוברי הרוסית בפרט והאוכלוסייה המבוגרת בכלל.

בבנקים ובמשטרה מזהים בחודשים האחרונים עלייה משמעותית בהיקף ההונאות שמבוצעות נגד עולים חדשים. כמו כן ניכרת מגמה של שכלול אמצעי התקיפה נגד לקוחות אלה, בעיקר המבוגרים. בבנקים ובמשטרה מזהים גידול במקרי ההתחזות מצד התוקפים לנציגי בנקים ונציגי משטרה, לרוב בשפה הרוסית. הנוכלים מעודדים באמצעות שיטות מתוחכמות את הציבור למשוך כספים מחשבונותיהם ולהעבירם לחשבונות בחו"ל.

על רקע זה הוקם במסגרת הקמפיין אתר, ובו כל מה שצריך לדעת על הונאות ועל הכלים שיעזרו לציבור להימנע מליפול לאירועי רשת. מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, מסר ל"מעריב": "מגמת ההונאה נמצאת במגמת עלייה מדאיגה. הבנקים יחד עם המשטרה משפרים את יכולות ההגנה. חובתנו היא להעצים את המודעות, ובמיוחד בקרב אוכלוסיות פגיעות".