ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית? בליכוד עושים הבוקר (רביעי) מאמצים גדולים ופועלים מול יתר המפלגות בכנסת בכדי לנסות ולייתר את ההליכה לבחירות והקמת ממשלה בראשות נתניהו בכנסת זו. חברי כנסת מהמפלגה ביצעו ביממה האחרונה שיחות רבות לח"כים בקואליציה ובניהם במפלגות תקווה חדשה, כחול לבן וישראל ביתנו.

בליכוד מגיעים לתקופת הבחירות כאשר עומדים בראש גוש שותפיו, מחוזקת אלקטורלית בסקרים האחרונים ומלאי מוטיבציה לחזור לשלטון. לצד זאת, בקרב חברי במפלגה קיימת דאגה עמוקה מהעובדה כי גם עכשיו, אף סקר לא מבטיח לנתניהו רוב בכנסת הבאה ואת ראשות ממשלה.

בתוך כך, ברקע הדיווחים על המאמצים להקמת ממשלה חלופית מטעם מפלגות באופוזיציה בכחול לבן מבקשים להבהיר: "לא, תודה. איתנו אין לכם סיכוי".

‏ח"כ ‎פטין מולא (הליכוד) אמר ב-103FM כי "נעשה הכל בימים הקרובים כדי להרכיב ממשלת ימין בלי בחירות - אני מעודכן שיש משא ומתן ושיחות רבות, אני אישית דיברתי עם חברי כנסת מתקווה חדשה". ‎

גם בקרב חברי הכנסת ביהודת התורה לא מעודדים מהאפשרות שהכנסת תתפזר, וח"כ משה גפני מוביל את המגעים מטעם מפלגתו ומברר מול שר הביטחון גנץ, שר המשפטים סער ומפלגת ימינה, לצורך כינון ממשלה בהשתתפותם. גם הרבנים של יהדות התורה מסרו לראשי המפלגה כי הם מתנגדים לבחירות. הציבור התומך במפלגה מזדהה עם נתניהו, אך נשמעים שם לאחרונה סדקים בתמיכה האבסולוטית בו, ויש הרואים אפילו מועמד אפשרי אחר.

בש"ס דווקא נשמעו קולות בעד בחירות, מאחר וכך יוכל אריה דרעי לשוב אל הכנסת, ובמפלגה צפויים להמשיך ולהיות לצד נתניהו כדי לשמור על מספר המנדטים, שמורכבים גם מאוהדיו של ראש הממשלה לשעבר. כמו כן, לוקחים בחשבון במפלגה את החשש כי בבחירות עלולים לזלוג קולות רבים הציונות הדתית.