כתב "עובדה" בן שני ראיין את שר החוץ ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד לפני כמעט עשור, אז אמר לפיד שהוא עוד יהיה ראש הממשלה. היום (רביעי) חזר שני בשיחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM לראיון שערך עם לפיד ב-2013: "הרגשנו שיש התעוררות בשטח סביב יש עתיד", סיפר.

"כמה ימים קודם ראיינתי אותו והוא אמר את זה", אמר שני בפתח הראיון. "תמיד היה באוויר העניין הזה שלפיד מתכנן קדימה להיות ראש ממשלה, וגם האנשים ב'יש עתיד' אמרו, 'אנחנו בנינו את 'יש עתיד' כמפלגת שלטון'". לשם הם כיוונו לאורך כל הדרך. לא חשבתי שהם יגידו את זה מול מצלמות".

הוא הוסיף כי "זה היה בבחירות הראשונות שלו, ואנחנו עשינו סרט ב'עובדה' וליווינו את הקמפיין שלו ואת השינוי הגדול שעבר מאיש תקשורת לפוליטיקאי. היינו מגיעים לכל הכנסים של לפיד, ועוקבים אחריו במשך כמה חודשים. הרגשנו שיש התעוררות בשטח, והתוצאה של הבחירות הייתה מפתיעה – זה היה הישג חסר תקדים. הוא הלך בכדי להשפיע מבפנים".

לדברי שני, הוא הופתע מהתשובה של לפיד: "זה שידר ביטחון גדול, קור רוח. היה בזה אפילו טון שהרגיש מאיים. בסופו של דבר הנבואה הזו הגשימה את עצמה".

לסיום נשאל האם לפיד עבר שינוי כפוליטיקאי ואדם בעשור האחרון, ועל כך השיב: "את השינוי שאני רואה גם אתם רואים. אני שם לב לדבר שבעיניי מרשים אותי והוא שלפיד יודע לשמור סביבו אנשים שמלווים אותו בדרך ארוכה. לכו תדעו מה תזמן לו התקופה הזו".