מוזיקה - ג'אז בירושלים

הפסטיבל הבינלאומי חוזר לגלריות ולגן הפסלים של מוזיאון ישראל

פסטיבל הג׳אז הבינלאומי, בניהולו האמנותי של החצוצרן אבישי כהן (בתמונה), חוזר לגלריות ולגן הפסלים של מוזיאון ישראל בירושלים. בתוכנית מפגשים בין ז׳אנרים, אמנים מטורקיה, ואפריקה לצד ג׳אז מארה״ב ואירופה, מופעי בכורה והפקות מקור, שיתופי פעולה, סדנאות אמן, ג'אמים ליליים ועוד. בין המשתתפים: Fred Hersch (ארה״ב), ציון גולן פוגש את אל-קאת (ישראל-תימן), Dilan Balkay (טורקיה), Edmar Castaneda & Gregoire Maret (קולומביה - שווייץ), Julian Lage (ארה״ב), אבישי כהן, בום פם מארחים את קותימאן ו- Melike Şahin (ישראל - טורקיה), ללה תמר מארחת את Samir LanGus (ישראל - מרוקו), בן אילון וסאבולה בנגורה (ישראל - אפריקה), אלברט בגר, יונתן אבישי, יונתן לוי וגיא מינטוס טריו.
5-7.7 מוזיאון ישראל, ירושלים, מהשקיעה ועד ללילה. למידע ולרכישת כרטיסים: www.jerusalemjazzfestival.org.il

אבישי כהן (צילום: JOHAN JACOBS ,TAL DONNER ROZENROT)
אבישי כהן (צילום: JOHAN JACOBS ,TAL DONNER ROZENROT)

מוזיקה - מי אמר שהפאנק מת?

גוגול בורדלו חוזרים לשתי הופעות

 גוגול בורדלו ובראשה הסולן יוג'ין הוץ, חוזרים היום למועדון הבארבי ומחר לאמפי שוני. אחרי חמש שנים שלו ביקרו בארץ, המעריצים יכולים לשוב וליהנות מהמופע הלייב המצויין. למי שפספס את תופעת הטבע הזאת נספר שמדובר באחד ממופעי הלייב הנדירים, שצמד המילים "הופעה חיה" נולד בשבילם. פאנק רוק פרוע בתוספת צבעוניות צוענית-בלקנית ואווירת שחרור נטולת גבולות, עם רפרטואר להיטים שלא באמת צריך לדעת אותו כדי ליהנות, זה מרגיש כאילו הוא תמיד היה שם. 
24.6 מועדון הבארבי/ 25.6 אמפי שוני

גוגול בורדלו (צילום: DANIEL EFRAM)
גוגול בורדלו (צילום: DANIEL EFRAM)

אמנות - תקפצו לבריכה ותתחילו לשחות

פסטיבל צוללן עוסק בשיקום עולם התרבות אחרי המגיפה

הפסטיבל יתקיים הפעם בשני חללי אמנות - מוזיאון בת-ים ומרכז CCA בתל אביב, ויכלול הופעות חיות המשלבות אמנות פלסטית, מחול ומוזיקה במרחב המוזיאון הדומם. הפסטיבל עוסק בשיקום הטקסיות של עולם התרבות והאמנות המתאושש מהמגיפה הפיזית, החברתית והתרבותית שפקדה את העולם בשנתיים האחרונות, ומציע לצופים משמעות רוחנית וערכית.

פסטיבל צוללן מאגד מופעי מחול ופרפורמנס בעלי קול בולט וייחודי מהארץ ומחו"ל. השנה  יחליפו את התערוכות יצירות חיות עם תנועה וקול. ניהול אמנותי: עדו פדר.
25.6-10.7  

פסטיבל צוללן (צילום: גלעד רטימן)
פסטיבל צוללן (צילום: גלעד רטימן)

קלאסי - על מלחמות ואהבה

האופרה הישראלית מעלה הפקה חדשה של 'אאידה'

'אאידה' של ג'וזפה ורדי תעלה באופרה הישראלית בהפקה חדשה, רבת משתתפים בבימויו של הבמאי היווני הנודע  סטאטיס ליוואטינוס ובניצוחו של ג'וליאנו קרלה, ובהשתתפות התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון, מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של אסף בנרף, רקדני תיאטרון מחול ענבל ורקדנים נוספים. צוות בינלאומי של סולנים יבצע את התפקידים הראשיים בהפקה זו.

עלילת האופרה מתארת את סיפור אהבתם של רדמס, מפקד הצבא המצרי, ואאידה בתו של מלך אתיופיה, שנפלה בשבי. אמנריס, בתו של פרעה מלך מצרים, מאוהבת ברדמס, אבל הוא אוהב את אאידה. האהבה לא מנצחת ובסוף כולם מתים אבל המוזיקה היפהפיה והסצנות הדרמטיות הפכו את האופרה ללהיט על-זמני. אל תחמיצו. 
24.6-9.7, בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') תל-אביב

האופרה ''אאידה'' (צילום: FORSTER)
האופרה ''אאידה'' (צילום: FORSTER)

תערוכה - לחם עבודה

תערוכה חדשה במרכז אסיף מספרת את תולדות האפייה בירושלים

התערוכה 'עיר, חיטה, לחם', מביאה את סיפורם של הדגנים, הקמח והלחם בירושלים של המאה ה-17. סיפורו של הלחם הוא סיפורה של החברה האנושית במזרח התיכון. טחנות קמח, תנורים משותפים ומאפיות שכונתיות ניצבו בלב חיי הקהילה ושימשו מרכזים תרבותיים שוקקי חיים. לכבוד התערוכה, שהיא תוצאה של מחקר מקיף אודות מאפים מסורתיים של המזרח התיכון, שחזרו אופים בני זמננו, שהשתמשו בדגנים וקמחים של זני מורשת מקומיים שנחשבו לאבודים עד לשנים האחרונות,  מאפים מסורתיים, בהם אלג'רכ (לחם ממולא בצורת טבעת), חצאווי (לחם טאבון הנאפה על חלוקי נחל), כמאז' (הגרסה הקדומה של פיתת הכיס) או מאווי (לחם מחבת). 
אסיף: המרכז לתרבות אוכל בישראל רחוב לילינבלום 28, תל אביב

אלגרק - לחם בצורת טבעת ממולא בתמרים ובתבלינים, שחזרו ואפו: מיכל בוטון ואנה שפירו (צילום: דור קמחי)
אלגרק - לחם בצורת טבעת ממולא בתמרים ובתבלינים, שחזרו ואפו: מיכל בוטון ואנה שפירו (צילום: דור קמחי)

טלוויזיה - הכל נשאר במשפחה

דרמת מתח בריטית חדשה למכורים בלבד

'דרך הולינגטון' היא דרמת מתח בת ארבעה פרקים של רשת ITV הבריטית. את צוות השחקנים מובילים זוכת הבאפט"א אנה מקסוול מרטין, רקאל סטירלינג, רהשאן סטון וקן נווסו. תרזה (מרטין) והלן (סטירלינג) הן אחיות – תרזה היא הבעלים של רשת בתי קפה והלן מנהלת בית ספר. הן (ומשפחותיהן), מתגוררות בפרבר האמיד דרך הולינגטון. חייהן השלווים משתנים בלילה אחד בו נער מקומי נעלם והתעלומה מאיימת לקרוע את המשפחות מבפנים ומעמידה במבחן את הקשר החזק של האחיות.
הסדרה משודרת בהוט, יס וסלקום טי.וי.

''דרך הולינגטון'' (צילום: באדיבות HOT)
''דרך הולינגטון'' (צילום: באדיבות HOT)

לכל המשפחה - ואתם רוקדים

האנדלוסית לילדים פותחת עונה עם מופע אוזניות ותנועה

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד פותחת עונה חדשה לילדים עם קונצרט שיועבר באמצעות אוזניות. הילדים, ההורים, הסבים והסבתות יוזמנו להאזין למוזיקה, לרקוד ולנוע לפי הקצב ולקבל הנחיות באמצעות האוזניות. פרויקט ייחודי זה הוא שיתוף פעולה בין התזמורת ה'אנדלוסית ילדים' וקבוצת GuruZuzu ובמסגרתו מציעים חוויה אחרת המשלבת מוזיקה אנדלוסית, מוזיקה אוריינטלית, פלאשמובים והרבה שמחה. עם האוזניות שיחולקו לקהל יוכל להקשיב למוזיקה אנדלוסית לצד סגנונות מוזיקליים אחרים ולקבל הדגמות, הסברים והפעלות לתנועה. מגיל חמש. 
4.7 18:00 אמפי מונארט אשדוד / 7.7 18:00 מוזיאון תל אביב. לכרטיסים 073-759-9931 או 5994* www.andalusit.co.il

האנדלוסית לילדים במופע אוזניות (צילום: ניב סמיטליין)
האנדלוסית לילדים במופע אוזניות (צילום: ניב סמיטליין)

מוזיקה - סדרה מסחררת

מארק אליהו יארח את שלומי שבן במוזיאון ישראל במסגרת אירועי 'ספירלה'

 במסגרת אירועי 'ספירלה' המתקיימים בימים אלה במוזיאון ישראל, יארח השבוע מארק אליהו את שלומי שבן. אירועי ספירלה כוללים סט שקיעה עם בירה, ממנו יצא הקהל למסלול ספירלה ברחבי המוזיאון, הכולל מיצגים, הרכבי מחול, וידיאו ארט, ספוקן וורד, להקות המחול וורטיגו וק.ט.מ.ו.ן, תזמורת הרחוב הירושלמית, ציפורלה ועוד, ולסיום המופע המרכזי בשעה 21:00 בגן האמנות. נשמע כיף.
29.6 במוזיאון ישראל

מארק אליהו (צילום: גבריאל בהרליה)
מארק אליהו (צילום: גבריאל בהרליה)

הצגה - בלי הורים

הצגה חדשה 'אי הילדים' עוסקת במסע לגילוי עצמי

תיאטרון המדיטק בחולון מעלה את 'אי הילדים', הצגה חדשה על מסע התבגרות בלתי רגיל של חבורת ילדים שנקלעים לאי בודד. זהו עיבוד בימתי חדש לקלאסיקה הספרותית של הסופרת האוסטרית מירה לובה, שהפכה לסדרת טלוויזיה. ההצגה מספרת על שישה ילדים בריטיים שעוזבים את חופי אנגליה במהלך מלחמת העולם השנייה. במהלך ההפלגה הספינה טובעת וששת הילדים ניצלים ומגיעים לאי בודד, שם הם נאלצים לשתף פעולה ולשרוד. את ההצגה ביים המנהל האמנותי של תיאטרון המדיטק נועם שמואל, בהשתתפות: בל וענונו, אורי מחרז, סופי נוז'יקוב, רועי רביב, אדווה רודברג ויובל שבח.
בכורה 2.7, בשעה 10:30, תיאטרון המדיטק, חולון

ההצגה אי הילדים במדיטק חולון (צילום: בני גם זו לטובה)
ההצגה אי הילדים במדיטק חולון (צילום: בני גם זו לטובה)

קולנוע - המלך 

אוסטין באטלר מגלם את דמותו של אלביס פרסלי בסרט חדש

סרטו של הבמאי והיוצר באז לורמן 'אלביס', שהקרנת הבכורה שלו התקיימה בפסטיבל קאן השנה, מוקרן בימים אלה בבתי הקולנוע בישראל, במקביל ליציאתו בארה"ב. השחקן הראשי, אוסטין באטלר, נכנס לנעליו של אלביס פרסלי ואף מבצע בקולו המפתיע את קטעי ההופעות בסרט. הופעתו של באטלר זכתה השבוע לתמיכה של בני משפחת פרסלי, כאשר בתו, ליסה-מארי, ציינה שבאטלר צריך לזכות על התפקיד באוסקר. טום הנקס, מגלם בסרט את מנהלו האישי המסתורי של פרסלי קולונל טום פרקר, אם כי קשה מאוד לזהות את השחקן מאחורי עבודת האיפור. הסרט עוסק בצורה ייחודית ומסוגננת בחייו ובמוזיקה של אלביס הצעיר מעלייתו לתודעה בהופעות דרכים ועד למופעי הראווה בלאס-וגאס והתבססות מעמדו ככוכב-הרוק הגדול ביותר שידע העולם.