כמה ערים הודיעו היום (רביעי) כי יפתחו את גני הילדים באמצעות סייעות, כפתרון לשביתת הסתדרות המורים: קריית שמונה, קריית אונו, מודיעין, ירושלים, מעלה אדומים, כפר סבא, שוהם, אשקלון וגבעתיים - שבה יפעלו גם כיתות א'-ג' בעלות סמלית. זאת, לאחר שחלק מהגנים ביישובים נפתחו כבר היום.

מנגד, יו"ר הסתדרות המעו"ף הודיע כי לא ייעשה שימוש בסייעות, על מנת לשבש את הצעדים הארגוניים של הסתדרות המורים. בהודעה שפרסם בפייסבוק כתב לסייעות: "אנו מעריכים ומוקירים את פועלכן ונמשיך להיאבק על זכויותיכן לשכר ומעמד של תומכות חינוך. לא ניתן לגורם כלשהו להפוך אתכן לקו המאסף של מערכת החינוך".

בתוך כך, משרד האוצר הודיע היום כי יתקצב כבר מיום ראשון הקרוב את פעילויות הקיץ בבתי הספר וגני הילדים. על פי הודעת המשרד, ההחלטה נבעה בעקבות שביתת הסתדרות המורים, וגם כהפקת לקחים מתקופת הקורונה. "ההחלטה התקבלה לאור הבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד", נכתב בהודעת משרד האוצר. לצד זאת, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד תיפגש מחר עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן.

מזכ''לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: תומר נויברג)
מזכ''לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: תומר נויברג)

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר כי "בעיצומו של המשא ומתן בחרה ההסתדרות בדרך הקלה של השבתת מערכת החינוך. לצד הדאגה לציבור המורים אנחנו חייבים לדאוג גם להורים ולתלמידים ולכן נממן החל מיום ראשון הקרוב פעילות קיץ בבתי הספר כך שהמשק יוכל להמשיך לפעול כסדרו. אני מודה לשלטון המקומי על שיתוף הפעולה בהובלת הצעד ההכרחי הזה".

בתחילת החודש פתחה ההסתדרות בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני סיום שנת הלימודים.

הפערים בנושא השכר נוגעים להעלאת התשלום למורה מתחיל, כשהסתדרות המורים דורשת כעשרת אלפים שקלים לחודש ומשרד האוצר מציע 8,200, וכן על חלוקת הכסף - באוצר מבקשים להעלות בעיקר את שכרם של המתחילים ולצמצם את הפער מהוותיקים, בעוד בן דויד עומדת על העלאה לכלל המורים. כמו כן, במשרד האוצר מבקשים לכלול את שינוי לוח החופשות והתמריצים למורים מצטיינים במו"מ הנוכחי ורואים זאת כתנאי להמשך השיחות, אך הסתדרות המורים מסרבת לכך, ומכנה את התנהלות האוצר "גרירת רגליים".