המפץ הפוליטי: הניסיונות להקים ממשלה חלופית ללא הליכה לבחירות נמשכים היום (רביעי) גם לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת. בסיעת הליכוד בוחנים אפשרות לבצע "מחטף" של הרגע האחרון דרך שינוי שיטת הבחירות, ובמקום לפזר את הכנסת לערוך בחירות לראשות הממשלה בלבד עם זאת, כרגע נראה שאין לכך היתכנות.

בתוך כך, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) השתתף בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, והתייחס לנסיונות למנוע את הבחירות. "אני עובד גם בימים אלה כדי שלא נלך לבחירות", ציין גפני, שהסביר את ניסיונותיו: "הסקרים לא מורידים או מוסיפים (ליהדות התורה) מנדטים, אם כן, אז תוספת של מנדט אחד בלבד. זו מציאות שאני יכול לומר זאת ואנשים לא יחשדו בי שאני מפחד מבחירות. בחירות עולות הרבה מאוד כסף ומהוות עצירה של המערכת הכלכלית. אחרי 4 מערכות בחירות שזה דבר נורא, וקיים סיכוי כי לאחר כל ההשמצות, נחזור לאותו מקום שאנחנו בו עכשיו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במקביל, נמשכים המאמצים בחלק מסיעות הקואליציה להעלות את "חוק הנאשם" להצבעה בכנסת, כאשר רה"מ נפתלי בנט ושאר חברי סיעתו הודיעו כבר כי יתנגדו.  בנט התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו והסביר את התנגדותו: "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה. זו הייתה ונשארה דעתי. אמנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל", כתב. "בטח ערב בחירות - אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק", הוסיף.

מנגד, ממפלגת יש עתיד נמסר כי "ראש ממשלה עם כתבי אישום לא יכול להקים ממשלה ולא יכול להיות ראש ממשלה. המפלגה כולה מחוייבת לחוק ונעשה הכל כדי שיעבור". יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) צייץ בטוויטר: "‏שלא יהיו אי הבנות: אני, וכל חבריי ביש עתיד, תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכל להעבירו. כיו"ר הכנסת חובתי לעשות זאת באופן מסודר".