ברקע המשבר ההולך ומחריף בין משרד האוצר לבין הסתדרות המורים, לצד הודעת הסתדרות המורים כי תשבית גם מחר את הלימודים בכל רחבי הארץ, רכז חינוך אגף תקציבים במשרד האוצר אלי מורגנשטרן טען היום (רביעי) כי בניגוד לנאמר, על פי נתוני האוצר אין מחסור במורים במערכת החינוך.

את הדברים אמר מורגנשטרן בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה, שעורך המכון הישראלי לדמוקרטיה. עוד הוא הוסיף כי "ש תחושה אולי של מחסור ויש אנשים שעוזבים את המערכת ויש עזיבה כללית במשק. אבל בעשור האחרון מספר המורים שנכנסו לעומת מספר התלמידים גבוה יותר. הבעיה היא התאמת המיומנויות ולמקומות שצריך אותן. צריך לאפשר לשפר את יכולות המורים שלנו מבחינת ההוראה כדי להתאים את הצרכים למשק. לעשות את ההתאמות".

רכז חינוך אגף תקציבים במשרד האוצר אלי מורגנשטרן (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)
רכז חינוך אגף תקציבים במשרד האוצר אלי מורגנשטרן (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

במהלך הכנס נשאה דברים גם מנכ"לית משרד החינוך, הגברת דלית שטאובר אשר התייחסה לעתיד התלמידים במערכת החינוך בתוך עולם תעסוקה גלובלי: "אנחנו בחילופי עונות בין קיץ לחורף כלכלי הילדים שלנו גדלים לעולם הפכפך, גלובלי ותחרותי, דיגיטלי וחישובי. הילדים יתחרו על העבודה לא רק עם שאר הילדים בכיתה אל מול הילדים בשוודיה ובסינגפור. הכדור חוזר למשרד החינוך - לא רק כדי להרחיב את המעגל של הילדים שמוכנים לחיים, אלא כדי לתת הזדמנות לתלמידים בלי קשר מהיכן באו".