בא לכם לצפות בסרט חדש? קבלו במחיאות כפיים את "שנות אור", סרט האנימציה החדש של "פיקסאר" המגולל את סיפורו של באז שנות אור, טייס החלל שהיה ההשראה הבלתי מעורערת לסדרת הסרטים "צעצוע של סיפור".

ד"ר אבנר שביט, מבקר הקולנוע של "וואלה", שוחח עם איריס קול ב־103fm והסביר מדוע הוא דווקא פחות התלהב. "אני רוצה להגיד מראש שלמרות השם החיובי והאופטימי של הסרט, אני לא איש בשורות, זה אחד הסרטים הכי פחות טובים של פיקסאר, זה סרט פשוט לא טוב באופן כללי", הודה.

 

"זה בעיקר סרט שהוא הכי סתם בעולם, פעם הסרטים שלהם היו כמו יום הולדת, היו מוציאים סרט אחד כל שנה ובדרך כלל זה היה קלסיקה מודרנית, ובשנים האחרונות התחילו להוציא שלושה סרטים בשנה, הכמות עלתה והאיכות ירדה".

על הסרט, סיפר ד"ר שביט: "הסרט הוא חלק מהיקום של 'צעצוע של סיפור', אך זה לא סרט המשך בשום צורה. זו פנטזיית חלל די שגרתית, אפרורית ומונוטונית, לא מרגשת ולא כל כך מצחיקה. יחסית לסרט שקוראים לו 'שנות אור' הוא די חיוור. מה שכן יש בסרט זה בשלב מסוים, נשיקה לסבית בין שתי נשים שחורות. בגלל הקטע המאוד קצר הזה הסרט לא מופץ בהרבה מדינות ערביות, זו לא הפעם הראשונה שסרטים נגנזים בסיבה כזו. 'שנות אור' מוכיח שאנו רחוקים שנות אור מעולם לא חשוך".