שר העבודה והרווחה לשעבר ח"כ חיים כץ (הליכוד) הספיק להוביל השבוע את היוזמה הצרכנית האחרונה בכנסת הנוכחית - הגבלת עמלת פתיחת תיק משכנתה ל־360 שקל. על טענת הבנקים שמדובר במהלך פופוליסטי שייטיב בעיקר עם העשירים, אומר כץ בראיון ל"מעריב": "אפשר לקבוע שתם עידן. כמה שהבנקים יתנגדו יותר למהלך ככה הם יקבלו עוד יותר בראש. עמלת פתיחת תיק משכנתה היא חזירות. אנחנו אומרים לבנקים: תרוויחו אבל במידה, תהיו הוגנים. הבנקים מנצלים את יכולתם לקחת כי הם יכולים. מי שנפגעים הם החלשים, שקורעים אותם גם בריביות גבוהות וגם בעמלות".

כץ מוסיף: "מבחינתי הסרט שבו הם חיו נגמר. החוק יסייע לקוני הדירות לחתוך בהוצאות בדרך להגשמת החלום לרכישת דירה. הבנקים צריכים להרוויח כסף מזה שהם מוכרים כסף בריבית. זה שהם לוקחים רבע אחוז, שזה אלפי שקלים, על פתיחת תיק, זה הזוי. למה זה? כי הם יכולים? רק בשנה האחרונה הם הרוויחו על פתיחת תיקים 230 מיליון שקל". 

על החרמת הליכוד את ועדות הכנסת אמר: "בקואליציה החליטו שנציגי הליכוד לא ראויים להשתתף בוועדות הכנסת. הציבור נתן לנו 40% בבחירות, אז אנחנו צריכים ייצוג דומה גם בוועדת הכספים, אבל הם החליטו על 15%. למה? כי בדיוק כמו הבנקים, הם יכולים. 
"זאת התנהגות לא הוגנת. זה יחזור אליהם כבומרנג. כשנעלה לשלטון הם לא יקבלו בוועדות הנחשבות אפילו 5%. אם אנחנו לא ראויים מבחינתם, לא ראוי שנתמוך בהצעות שלהם". 

על התביעה נגדו, שנסגרה, הוסיף: "הסיפור נמצא מאחוריי. הסכמתי לפרוש מהממשלה כי בישראל אין אפשרות לשרת כשר אם מוגש כתב אישום. התובעת רצתה באמצעות הסיפור שלי להעביר מסר ולשנות דרכי את נוהלי העבודה בכנסת, כדי שהאינטרסים יהיו ידועים מראש. 
"התובעת קבעה שבמעשיי לא נפל דופי מוסרי ושום פן של שחיתות. גם לא נפל קלון. אני עדין חושב שלא היה מקום להגשת כתב אישום. החלטתי לשלם את הקנס וללכת כדי שהתהליך לא יימשך עוד חמש שנים. כשיהיו פריימריז בליכוד אשתתף בהם. ב־20 בנובמבר אני אמור להתמנות ליו"ר דירקטוריון קק"ל, וכשתהליך המינוי יושלם אפרוש".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"