חוק פיזור הכנסת אושר אתמול במליאה ברוב גדול, אבל המאמצים למנוע בחירות חמישיות בתוך שלוש וחצי שנים ולהקים ממשלה חלופית נמשכים במקביל, אף שהסיכויים לכך נמוכים. ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס למגעים: "אין לי מידע אבל אם יש מגעים אלה להערכתי אין להם תוחלת".

"ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית יכולה להיות רק בסיטואציה שבה מפלגת תקווה חדשה חוזרת לחור מחצבתה, לא במובן של לחזור לליכוד אלא במובן של לשתף פעולה ולכהן תחת ראש הליכוד. הם אומרים באופן מאוד נחרץ שלא משתמע לשתי פנים - לא יהיה, ואני מאמין להם. אני קורא לכולם, גם לליברמן ולכל מי שבאמת לא הצליח להתגבר על הרגשות האישיים והמשקעים העזים שהיו לו כלפי הליכוד או ראש הליכוד, אבל אני יודע שזאת קריאה שלא תענה בחיוב", הוסיף. 

עוד אמר כי "הם אמורים לכבד את מה שהציבור חושב ואם נראה אחרי הבחירות שבכל זאת יהיה ממשלת 61 לפחות, גם גנץ ירצה להיות שותף בעשיה, יאמר לעצמו 'אני לא אוהב את הרעיון אבל יש לי 8 מנדטים של אנשים שרוצים שאהיה שותף בעשייה ואני אמחל על כבודי ואקבל את הכרעת הציבור. אם הוא היה עושה את זה עכשיו הוא היה מציל אותנו מבחירות אבל כמו שציינת הוא נכבה ופצוע, כמה אפשר את המשקעים האישיים להפוך לאג'נדה מרכזית?".

בהמשך, התייחס לסקרי הבחירות האחרונים ואמר: "בכל הסקרים שבהם לנתניהו אין עדיין 61 אין גם ממשלה חלופית כי לקואליציה הנוכחית יש 54. גם הם לא יכולים להקים ממשלה, אפילו לא עם טיבי ועודה. אנחנו בסיטואציה שבה זה יוכרע לכאן או לכאן על חודו של קול". 

בהתייחסו לשאלה האם יש לשקול שינוי את שיטת הבחירות או לשנות את אחוז החסימה, אמר ח"כ הנגבי: "אנחנו עדיין מאמינים שאנחנו נכהן בממשלה, אבל אנחנו בוודאי דוחים על הסף להכתיב לנו מי יעמוד בראשנו. נתניהו על פי כל הסקרים הוא הבן אדם הכי פופולרי במדינה, בוודאי מעל ומעבר לכל מועמד אחר וזה מצחיק שאלו שלא פופולאריים אומרים לפופולארי 'אולי תזוז כדי שנצליח סוף סוף'".

"כיוון שבאמת ראינו לאורך הרבה שנים שהמשטר שלנו הוא פגום וגם בחנו לאורך השנים חלופות והן כולן כשלו. הדרך נכונה, כמובן שאי אפשר לעשות את זה לפני הבחירות, היא לעבור לשיטת שני הגושים. הדרך היחידה לעשות את זה היא לחוקק חוק שאומר שמי שעומד בראש המפלגה הגדולה ביותר אוטומטית נבחר לראשות הממשלה. זה אומר שלמעשה תחת מנהיג השמאל מרכז התקצבו המפלגות שם ולא יחששו לא לעבור את אחוז החסימה, כנ"ל בימין. יהיו שתי מפלגות גדולות, כמו שהיה בשנים הראשונות של המדינה וההכרעה תהיה יותר ברורה והיציבות יותר משמעותית" הוסיף.

צחי הנגבי ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
צחי הנגבי ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לדבריו, "אני מאמין מה שהסקרים משקפים זה שיש מגמה מאוד עקבית של התחזקות המחנה שלנו, שעדיין לא נמצא ב-61 על פי הסקרים אבל הוא מאוד קרוב לשם. בשלושה ארבעה חודשים של מערכת בחירות אינטנסיבית ואפקטיבית אני מאמין שנצליח להביא את המנדט החסר. אני יכול לומר שאזרחי ישראל לא יהיה להם שום תועלת בקואליציה מהסוג הזה ולכן אני מקווה שאם נעבור את ה-61 לפחות נשבור סוף סוף את החרם עלינו. יש חרם עלינו כי אנחנו בחרנו מנהיג ומחרימים את המנהיג. זה לא רק על הליכוד, צריך להבין את זה באופן עמוק. זה על שני מיליון איש שכן חושבים שגם אדם שיש לו הליך פלילי, הוא יכול להוביל את מדינת ישראל אם הציבור רוצה זאת. זה חרם עלינו שרוצים זאת, וזה לגיטימי".

על ח"כ בן גביר אמר: "השיח סביב בן גביר אני חושב שהוא נהיה מאוד משעשע. מה אומרים? כולם פוסלים את בן גביר האם יעלה על הדעת שהוא יהיה בעל תפקיד, את השאלה הזאת נשאלו שופטי בית המשפט העליון בכמה וכמה עתירות לאורך כמה שנים. אני מציין את העובדה שכלפי בג"ץ אתם לא מעלים את השאלה, אתם לא באים ואומרים לשופטי בג"ץ 'סליחה, אתם נתתם לבן גביר בפסיקה מנומקת וחדה לחדול את קודש הקודשים של הדמוקרטיה'".

לשאלה האם לגיטמי שאדם שהורשע בעבירות מסוימות יהיה שר בכיר, אמר ח"כ הנגבי: " למה אתם לא באים לשופטי בג"ץ? כל ההבחנה היא בין חבר כנסת לשר איכות הסביבה? זה הדבר המוסרי שמעורר את הזעם? לא, כי זה פוליטי. יש פה צביעות, הקואליציה הרימה על נס את עניין ממשלת בן גביר כשבית המשפט העליון פסק את פסיקתו כמה פעמים לאורך השנים. לא שמעתי שבאים ואומרים ששופטי בג"ץ לוקחים את ישראל לתהום".

בסיום אמר כי "יש אנשים שמעדיפים ביטויים ציוריים, ואני שפעם הייתי נמנה עם אלו. אני היום אומר את הדברים בלשון אחרת שאומרת כך -  אנחנו בשנה האחרונה העברנו ביקורת קשה על הדרך שבה נהגה בנו הקואליציה. אנחנו אומרים כך - למדנו מרבותינו כיצד לנהוג בבוא היום ואם הציבור יתן בנו אמון, ואנחנו מראש אומרים לציבור שאנחנו נעשה בדיוק מה שעשו לנו. שן תחת שן".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm