סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ), התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחס לאפשרות שמפלגתו תתחבר עם מפלגת העבודה, וכן לסוגיית מינוי הרמטכ"ל הבא שעלולה להיות במהלך תקופת בחירות.

"היועמ"שית לדעתי השאירה פתח ברוחב של שער גדול כדי שיהיה מינוי של רמטכ"ל בתקופת בחירות יתאפשר", אמר ח"כ גולן, "אני בוודאי בעד שלטון החוק, אני נגד אלו שבאופן שיטתי מפרים את שלטון החוק כמו ראש הממשלה הקודם, ולכן אני חושב שאין בעיה חוקית, אפשר למנות רמטכ"ל. אביב כוכבי מסיים ארבע שנים, אני חושב שנכון מבחינה אנושית לתת לו לסיים את התפקיד כראוי".

"אכן הייתה בעיה עם המינוי של זועבי, אבל אני חושב שאנחנו במרצ יכולים ויודעים להתאושש, שנדע להגדיל את כוחנו ולדעתי ניתן לעשות את זה בכוחות משותפים של אנשי המפלגה הטובים, אנשים ישרי דרך ומאמינים בדרכם. אנחנו מפלגה אידיאולוגית, עם דרך ברורה וצריכה להמשיך ולהיות נוכחת במפה הפוליטית", הוסיף.

יאיר גולן במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יאיר גולן במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לאחר מכן נשאל האם לדעתו יש מקום למרצ להתחבר למפלגת העבודה, והשיב כי "עמדתי מאז ומעולם - בישראל צריך להיות שמאל ציוני גדול וחזק שפועל יחדיו ואני מייחל ליום שנדע להתחבר. אני חושב שכל עוד ידנו המושטת לשיתוף פעולה ולעבודה משותפת נשארת תלויה באוויר ללא יד נגדית, אנחנו נעשה את הכי טוב בעולם כדי להתחזק ולהיות גורם משמעותי בפוליטיקה כדי שנייצר אלטרנטיבה אמיתית לימין שנכשל בעיניי כישלון חרוץ בהובלת מדינת ישראל בשני העשורים האחרונים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM