לאחר פיגועי הטרור הרבים שבוצעו ע"י מחבלים שהגיעו מהאזור, צה"ל ומערכת הביטחון החלו לאחרונה בהצבת חומה ואמצעים טכנולוגים נוספים לאורך 45 ק"מ של קו התפר מצפון השומרון. אלוף (מיל') גרשון הכהן, חבר תנועת "הביטחוניסטים", התארח היום (חמישי) אצל יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, וסתר את נחיצותו של המהלך: "פתרון שיש לו צורה של כלא ומי שנמצא בכלא זה אנחנו, לא הם. כי הם יודעים לעבור את הגדרות ואת החומות".

עוד הוא הוסיף: "יש קטעים שיש תפקיד לחומה כזאת, למשל לאורך כביש 6 מול קלקיליה. קטע מאד רגיש, גם ירו משם. תעבור שם רכבת במרחק של 70 מטר בין קלקיליה וכביש ראשי במדינת ישראל, שם חומה כזאת מהווה כלי הגנה טקטי. אבל מי שחושב שיכול לקחת את כל יהודה ושומרון ולגדר אותו בחומה אפקטיבית של 700-600 ק"מ, זאת הזיה".

הוא ציין גם כי "צריך להבין שזה כמו לאסוף צונאמי במצקות. יש פה עוצמות. המרחב הזה לא ניתן להיפרדות, כמו שדיבר אהוד ברק. כמה צריך להקים חומות כדי שהג'ונגל לא ייכנס לנו לתוך הוילה. בוא נתחיל לחיות את המרחב הזה כמו בבושקה קטנה".

הכהן אף הגדיל ורמז כי מהותו של המהלך נובע מתוך פרנויה: "זה חרדות יתר של יהודים עם הזיות שהם יכולים להיות בטוחים מאחורי חומות. יש מקומות שצריך את זה. למשל החומה שנבנתה בגבול מצריים היתה נחוצה כדי לעצור מסתננים. ליהודה ושומרון יש תפקיד מדיני של יצירת גבול במסווה ביטחוני".

כשנשאל האם בניית החומה מהווה מבחינתו יצירת גבול, השיב כי "בדיוק ככה בלי לשאול את העם הם יוצרים גבול רוצים כדי להיפרד ולחיות בגטו הקטן והצפוף ברצועת החוף, עם כל הדרכים הצפופות שלו".

לסיום, ניסה האלוף במילואים להסביר את דרך הפעולה שבה יש לנהוג בהתמודדות עם הטרור שמגיע מהאזור: "אם קיימת בג'נין התארגנות טרור מעל מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו, צריך לכבוש את ג'נין בחזרה ולעשות סדר. כל הרעיון של היפרדות 'אנחנו פה והם שם' מופרך מהיסוד".

עוד הוא הוסיף כי "מה שהוריד את הטרור זאת הפעילות של צה"ל בשטח לפני 'חומת מגן' ואחרי 'חומת מגן' מאז לילה לילה, צה"ל נמצא בשטח. אלה הדברים החשובים ביותר".