משרד הבריאות פרסם אמש (רביעי) להערות הציבור את תקנות מרשם הקנאביס. התקנות, יבטלו את הצורך בקבלת רשיון קנאביס מהיחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות ויאפשרו מתן קנאביס רפואי במרשם מרופאים מומחים במערכת הציבורית. לאחר הערות הציבור, התקנות יועברו לאישור ועדה בכנסת יחד עם ההנחיות שיסדירו את הגבייה בעבור המרשמים על ידי הקופות.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מסר: "הקנאביס הוא טיפול חיוני שמסייע לאנשים רבים שמתמודדים עם סוגים שונים של מצבים רפואיים ומחלות קשות. הגיע הזמן להיפטר מהסטיגמה העתיקה סביב הצמח ולהקל על כל מי שהטיפול הזה מסייע לו. זה בדיוק מה שאנחנו עושים כעת. בדיוק כמו טיפולים חיוניים אחרים, התקנות שפרסמנו יאפשרו לרופאים מומחים לרשום קנאביס רפואי בצורה פשוטה ונגישה. זה יבטיח שמי שזקוק טיפול הזה יקבל אותו בצורה הרבה יותר נגישה ומהירה".

הפרסום מגיע במקביל לנפילת חוק הקאנביס של ח"כ שרן השכל אמש במליאת הכנסת ברוב של 29 מול 20. החוק שהיה אמור לעלות בתום פגרת האביב של הכנסת, ונדחה מחשש לאי השגת רוב, היה אמור להפחית את ההוצאות של חברות הקנאביס והורדה במחירים.

בנוסף, הצעת החוק מחייבת לקבוע את הנדרש מכל גורם בשרשרת הגידול, הייצור, ההפצה, אחזקת המלאי והניפוק של תכשירי קנאביס ואופן הרישום המסחרי בו, הפוגעים כיום אנושות בזמינות ואיכות הטיפול בקנאביס הרפואי, בנזקקים לו ובמגדליו – שיזכו להקלה בקבלת רישיון, הארכתו, וביטול הגבלת כמות הייצור.