ירושלים מתחדשת: ועדת השמות העירונית, החליטה אתמול (רביעי) לקרוא למספר רחובות בירושלים על שמם של שורת אישי תרבות ורוח ישראלים, אשר כל אחד בתחומו, הטביע חותם על החברה הישראלית. החלטת הוועדה טעונה את אישור המועצה. 

בין היתר, ייקרא רחוב על שם אפרים קישון ז"ל, המחזאי, הסופר והתסריטאי הישראלי המוכר, שאחראי ליצירות שמהוות נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית. בנוסף, ייקרא רחוב על שמם של "הפנתרים השחורים", אשר פעלו בשנות ה-70 בשכונת מוסררה בעיר למען העלאת המודעות לנושאים חברתיים בישראל, תוך מתן דגש על ערכי הצדק והשוויון.

בנוסף, החליטה הוועדה לצאת להליך לשינוי שם רחוב "שערי משפט" המוביל לבית המשפט העליון, במטרה לקרוא לרחוב על שמו של השופט מאיר שמגר ז"ל, נשיא בית משפט העליון לשעבר , מבוני מערכת המשפט וערכיה הדמוקרטים. כמו כן, החליטה הוועדה להנציח את שמו של אלי ויזל ז"ל, סופר השואה וחתן פרס נובל לשלום, ניצול שואה בעצמו, אשר פעל רבות להנצחת השואה וזכרה בעולם.

אישים בולטים נוספים שיזכו להנצחה ברחובות העיר הם: שלומית קנטור - מחלוצות מקצוע האחיות בארץ ומנהלת בבית הספר לאחיות של הדסה, ציפי מלכוב - עיתונאית "ידיעות ירושלים" אשר פעלה בעיר במשך 25 שנים, הרב מרדכי פירון - הרב הראשי לצה"ל לשעבר, הרב שלמה וולבה - רב ומחנך ויצחק קרטון - מחלוצי התחבורה הציבורית העברית.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר בתגובה להחלטות הוועדה: "אנו גאים לעטר את רחובותיה של העיר ירושלים בשמותיהם של אנשי דעת, הנהגה ורוח, אשר איש איש ודמותו המופלאה, עיצבו עוד פרק בספר דברי הימים של עם ישראל, מדינת ישראל והעיר ירושלים".