השביתה הכללית במערכת החינוך נכנסה הבוקר (חמישי) ליומה השני, דבר שעורר תגובות רבות, חלקן כועסות מאוד, בקרב ההורים בישראל. עדיין לא ברור מתי היא תגיע לסיומה, שכן שנת הלימודים במילא מגיעה לסיומה בימים הקרובים. כעת, הסתדרות המורים הודיעה על בשורה משמחת למדי עבור ההורים והתלמידים הנמצאים בבית. 

בהודעת ההסתדרות נמסר כי כלל מסיבות הסיום במערכת החינוך יתקיימו כרגיל "כפי שהתקיימו בכל ימי העיצומים והשביתות". עוד נמסר כי "המזכ"לית יפה בן דויד, והממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן נפגשו הבוקר בבית הסתדרות המורים. התקיים דיון ענייני, כשיהיה במה לעדכן - נעדכן".

בתוך כך, מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית שוחח על השביתה עם סיון כהן וגדעון אוקו. "אני חושב שברור שמצד אחד היינו שמחים שהמשא ומתן יסתיים והמורים יקבלו את הטוב בעולם - בצורה הנכונה, אבל מצד שני אנחנו לא חושבים שזוהי הדרך", הדגיש ב-103FM, "אנחנו לא מקבלים את זה שהמאבק צריך להיות על חשבון הילדים שלנו, בטח אחרי השנתיים האחרונות. יש שם כמה אלמנטים בשביתה שפשוט מרתיחים אותנו".

המגישים ציינו: "לא מקובלת עליכם השביתה, אבל בסוף אתם מסיימים מוקדם את שנת הלימודים". שיב השיב להם: "זה נכון, כי בסוף אין שנת לימודים ולא יכול להיות שכל יום בשבע בערב נמתין לדבר המזכ"לית, אנחנו צריכים להבין מה קורה פה ואיך אנחנו מנהלים את החיים שלנו. גם אצל ההורים יש לא מעט אנשים שעכשיו לא עובדים כי הילד שלהם בבית, והם צריכים להתפרנס ולהתארגן". הוא הדגיש כי "עדיף שנקבל את ההחלטות שלנו, ונדע להתנהל בתוך עצמנו ולא להמתין יהיה או לא יהיה, כי כשאתה יודע מה המצב אתה מתכנן את ההתנהלות שלך".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ שרן השכל על שביתת המורים. צילום: ערוץ הכנסת

השביתה תסתיים לפני סוף השנה? שנת הלימודים הבאה תיפתח?
"יש פה שתי שאלות גדולות, אחת אם שנת הלימודים הבאה תפתח. אם המשא ומתן בין הצדדים לא יסתיים עד ה-14 ביולי, אני באמת אהיה בחשש גדול, כי ישנו מחסור של אנשי חינוך. אני לא יודעת איזה מנהל יביא אותם עכשיו".

בסיום הראיון, שיף נשאל האם הכל יחזור, והשיב: "השאלה הגדולה היא האם הסכם השכר, וכל מה שהילדים שלנו סובלים עכשיו, יגרמו לכך שמעמד המורה ישתנה, יהיה יותר טוב ויותר אנשים יבואו למקצוע. אז אני לא בטוח שזה מה שיעזור לנו. יש עוד אלמנטים שצריכים להכניס לתוך ההסכם אחרת זה לא יהיה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm