פעמים רבות אנו מקשרים את הופעת קמטי ההזדקנות על פנינו לכמות קולגן מסוימת שהגוף מייצר. ומצד אחד זה נכון, אך נראה שמה שחשבתם שאמור היה להאט את הופעת הקמטים הוא דווקא לא הפתרון. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בשיחה בתוכנית הרדיו של ד"ר מאיה רוזמן ברדיו 103FM המומחית סיפרה: "קולגן הוא חלבון שמנמצא ברקמת החיבור והוא נותן לעור את הנפח שלו. אם יש ירידה בקולגן נשארת אותה כמות עור אך הנפח יורד – מה שיוצר קמטים". לדבריה, הקולגן נפוץ מאוד בעצמות ובסחוסים והוא מהווה חלק נכבד מהגוף שלנו, אך הוא מייצר כמה שהוא צריך ובערך מגיל 30 נרשמת ירידה. 

אז האם תוסף הקולגן עוזר למנוע הזדקנות? לדברי ד"ר רוזמן, זה לא באמת עוזר. התוסף לא עוזר לגוף לייצר יותר קולגן, אלא אם באמת חסר בגוף חלבון. היא סיפרה כי ברגע שנותנים לגוף עוד קולגן הוא פשוט לא משתמש בו. כמובן שאם לא אוכלים מספיק חלבון (על אף שלא צריך הרבה) זה יכול להשפיע, כמו גם חוסר ויטמין C, אך התוספים לא באמת עוזרים במקרה הזה.

"זה כמו שאני אהיה צעירה ויהיה לי כוח להכין 50 עוגות ואז בגיל מאוחר יותר יהיה לי כוח להכין רק 5 עוגות ביום. לא משנה כמה מצרכים תתנו לי, האנרגיה שלי לא תוכל להכין יותר", הדגימה ד"ר רוזמן. 

לבסוף, סיפרה המומחית, כי בעבר היה מחקר שבדק השפעות של תוסף קולגן בהשוואה לתוסף מי גבינה על הזדקנות העצמות והשרירים. ונחשו מה? מי גבינה עזר, קולגן פחות.