אישיות נועזת: המשקפיים של דולצ'ה וגבאנה לקיץ 2022 משלבים בין מודרניות למסורת סיציליאנית, כיאה לבית האופנה. לדגמים החדשים בקולקציה יש אופי עז, עוצמתי ואייקוני, והם לא רק אביזרי אופנה, אלא הצהרה ממשית של האישיות הייחודית של מרכיביהם. הדגמים בקולקציה מעוטרים בלוגו המותג בזרועות או במקומות מפתיעים אחרים. הצבעוניות חוגגת עם גוונים קיציים, כמו ורוד ולבן, לצד צבעוניות קלאסית כהה. טווח המחירים: 1,490‏־8,690 שקל. ניתן להשיג ברשתות ובחנויות האופטיקה.

דולצ'ה גאבנה קיץ 2022 (צילום: יח''צ חו''ל)
דולצ'ה גאבנה קיץ 2022 (צילום: יח''צ חו''ל)

העתיד כבר קל: מותג משקפי השמש הבינלאומי המוביל Oakley מציג את הדגם החדש SubZero כבשורה חדשה בתחום משקפי השמש לאחר 30 שנה של מחקר, פיתוח וחדשנות. באמצעות טכניקה גיאומטרית חדשנית מיוצרים הדגמים במשקל מינימלי של 24 גרם עם מסגרת קלה המיועדת להרכבה במהלך ריצה, אימון או כל מאמץ גופני. המחיר: 890 שקל. ניתן להשיג בחנויות המשווקים המורשים.

אוקלי 2022  (צילום: יח''צ חו''ל)
אוקלי 2022 (צילום: יח''צ חו''ל)

הטובים לטיס: רייבן - מותג המשקפיים שמזוהה יותר מכל עם משקפי הטייסים - משיק קולקציה צבעונית Colorblock קיצית ובמהדורה מיוחדת, שמטרתה לצבוע את העולם בצבעים שמחים ולנטוע אופטימיות חסרת דאגות, כמו קוקטייל של צבע ואור. המסגרות והגוונים השקופים משולבים בשרוכים תואמים ומציגים קורטוב של תעוזה לסגנון המשקפיים שמאפיין את המותג. המהדורה המיוחדת כוללת ארבעה שילובי Colorblock שקופים ובלתי צפויים אך משלימים לסגנון עכשווי. טווח המחירים: 749־929 שקל. ניתן להשיג בחנויות משווק מורשה רייבן ברחבי הארץ.

רייבאן קולוק בלוק (צילום: יחצ)
רייבאן קולוק בלוק (צילום: יחצ)

ההיסטוריה חוזרת: המותג ורסצ'ה מציג קולקציית משקפי שמש קיץ 2022 - קלאסיקה במראה עכשווי. ההיסטוריה משתנה ומקבלת עדכון וטיפול מודרני. המשקפיים בקולקציה באים בצורות גיאומטריות בסגנון רטרו ובגודלי אוברסייז, עשויים מאצטט וממתכת ובעלי צבעוניות מונוכרומטית במראה וינטג' עם דיטיילים שכוללים פרטים לא צפויים ולוגואים בפרשנות חדשה. טווח המחירים: 829־1,049 שקל. ניתן להשיג ברשתות ובחנויות האופטיקה.

ורסצה קיץ 2022 (צילום: יחצ חול)
ורסצה קיץ 2022 (צילום: יחצ חול)

סחלב פראי: מותג המשקפיים Cattleya עולה בימים אלו בקמפיין בכיכובו של עומר אדם עם מסר חברתי מוביל נגד בריונות ברשת. מקור השם Cattleya מלטינית - שם של סחלב נדיר שגדל ביערות הגשם של קולומביה. הקולקציה של המותג לקיץ 2022 כוללת 110 דגמים, והיא מביאה את הטרנדים הכי חמים מבתי האופנה המובילים של אירופה עם Look & Feel לטיני־לבנטיני. המחיר אחיד לכל הדגמים: 299 שקל. המותג נמכר בבלעדיות ברשת אופטיקנה.

אופטיקנה קטליה (צילום: יחצ)
אופטיקנה קטליה (צילום: יחצ)

קינג דייוויד: קולקציית משקפי השמש לקיץ 2022 של רזילי בעיצוב משותף עם שביט ויזל מוגשת כהשראה לציוריו של האומן דייוויד הוקני, צייר ריאליסטי הידוע בעבודותיו המתארות את החיים לצד בריכות השחייה בשנות ה־70 בלוס אנג'לס. השראה זו באה לידי ביטוי בצורניות של המשקפיים: שילובים גיאומטריים ומשחקי שקיפויות. עיצוב הקולקציה מבשר על קיץ פורח ורומנטי תוך שילוב צבעים טרנדיים, מאירים ומדויקים לעונה, והעדשות CR39 האיטלקיות עם מסנני קרינה UV400 ואנטי ריפלקס פנימי למניעת סנוור. טווח המחירים: 600־800 שקל. ניתן להשיג בסניפי רזילי ובאתר.

razili x shavit wiesel  (צילום: יחצ)
razili x shavit wiesel (צילום: יחצ)

לא רק מפני השמש: משקפי היפרלייט  (נגד קרינה) של המותג צפטר שוויץ מציעים הגנה מושלמת על העיניים לצד ייעול תפקוד החשיבה ושיפור מצב הרוח באמצעות הטכנולוגיה הייחודית של עדשות הפולרון, המבטיחות, על פי היצרן, קרינת אור בריאה ומיטיבה. משקפי ההיפרלייט מיועדים לשימוש בבית ובחוץ ומגיבים בהתאמה מדויקת לטווח הרגישות הטבעית של העין.  המחיר לצרכן: 1,755 שקל. ניתן להשיג באתר הבית, נציגות צפטר בישראל shop.zepter.co.il.

משקפי הייפרלייט (צילום: יחצ)
משקפי הייפרלייט (צילום: יחצ)

שומרי החותם: מותג המשקפיים Vogue Eyewear משיק את קולקציית קיץ 2022 וחושף את שיתוף הפעולה המסקרן עם אייקון האופנה והדוגמנית היילי ביבר. במסגרת שיתוף הפעולה הושם דגש על עיצוב דגמים המתאימים לכל סגנון. כל מסגרת בקולקציה המשותפת מגיעה עם סמל חותם ייעודי על גבי מוט המשקפיים, כמו גם עם תיק נשיאה אופנתי מותאם אישית, כך שניתן לקחת את המשקפיים לכל מקום. המחיר: 449 שקל. ניתן להשיג באתר טרמינל איקס ובחנויות המשווקים המורשים.

בשירות הוד מלכותה: מותג המשקפיים ברברי מציג קולקציה עשירה ומגוונת של משקפי שמש לקיץ 2022 לנשים ולגברים. המותג האנגלי בעל מורשת בת כ־150 שנה, והוא מפרש מחדש את התרבות האנגלית בקו קלאסי, מודרני ויוקרתי תוך שמירה על הסמלים המובהקים שלו, הבאים לידי ביטוי בלוגו בצדדים, במסגרות המשובצות ועוד. טווח המחירים: 779־1,049 שקל. ניתן להשיג ברשתות ובחנויות האופטיקה המובחרות.

ברברי אביב קיץ 2022 (צילום: יחצ)
ברברי אביב קיץ 2022 (צילום: יחצ)

קאמבק לשנות ה־60: הקולקציה החדשה של מותג האופנה ההולנדי Scotch & Soda מאופיינת במשקפי שמש שעושים קאמבק לשנות ה־60, והיא חובה לכל אוהבי הנוסטלגיה. בלוגו המותג החרוט על הידית, במסגרות העבות ובעדשות הצבעוניות המשקפיים בקולקציה החדשה של מותג האופנה ההולנדי Scotch & Soda מאופיינים בסגנון רטרו מובהק. טווח המחירים: 350־750 שקל. ניתן להשיג בסניפים ובאתר scotch-soda.co.il.

משקפי שמש scotch & soda (צילום: יחצ חול)
משקפי שמש scotch & soda (צילום: יחצ חול)

מאוסטרליה באהבה: מותג המשקפיים Oscar & Frank מגיע מאוסטרליה ושואב את השראתו העיצובית מהסביבה המקומית. קולקציית משקפי השמש לנשים מציגה קו בעיצוב נקי ומודרני אך גם עוצמתי ונוכח. למותג מגוון רחב של מסגרות - מחתוליות עד קו רטרו משנות ה־70 העליזות שבהן בילו נשים בחופי סידני באוסטרליה. כל זוגות המשקפיים מיוצרים בעבודת יד באיטליה וביפן. המחיר: 699 שקל. ניתן להשיג ברשת רונן ובאתר ronenchen.co.il.

אוסקר אנד פרנק  (צילום: יחצ חול)
אוסקר אנד פרנק (צילום: יחצ חול)


לעולם בעקבות השמש?


משקפי השמש, שנועדו במקור להגן מפני קרינה וסנוור, הפכו לפריט טרנדי, אופנתי ורב־עונתי. תחום משקפי השמש נעשה רווי נועזות וצבעים, טרנדים ומגמות מפתיעות: "משקפי השמש הם כבר מזמן לא רק אקססורי שולי בגרדרובה שלנו. משקפיים יכולים לשדרג כל לוק, ניתן להתאים אותם לסוג המראה שאנחנו רוצים להשלים, והם מדגישים את האישיות שלנו. היום נשים וגברים מחזיקים בכמה זוגות משקפיים ומחליפים בהתאם לסגנון הלבוש - אלגנטי, קז'ואל או לבוש חוף", אומרת רנית קוליקנט, סמנכ"לית השיווק של לוקסאוטיקה ישראל, המשווקת מגוון מותגי־על בינלאומיים.

גם גלוריה בבאי, טרנדולוגית ומנהלת קולקציה ברשת אופטיקנה, משתפת בטרנדים מובילים שצפויים בקיץ 2022: "החומר השולט העונה הוא פלסטיק מסוג אצטט, כלומר פלסטיק העשוי מסיבי ניילון היפואלרגני. אצטט עשוי מסיבי עץ וכותנה, אקולוגי ברובו, ונותן תחושת יוקרה למסגרת. ככל שהחומר דחוס יותר, כך האצטט נראה יוקרתי יותר".


טרנד בולט נוסף שחזר ומככב גם השנה הוא טרנד התכשיטנות. הטרנד התחיל בשרשרת תלויה המחוברת למשקפיים. מעצבי־העל שדרגו את המגמה הזאת לתוספת של דמוי עגיל למשקפיים בצבעים ובצורות שונות. היום טרנד המשקפיים ה"מתוכשטים" אופנתי מאוד ומעשיר מאוד את האווטפיט העונה. בתי האופנה הגדולים, כגון גוצ'י, ורסצ'ה ומיו מיו, כבר אימצו אותו. אפקט השיש הוא מגמה נוספת שמתבטאת בצבע לא אחיד במשקפיים, בכתמי צבע מעושנים דמויי "ורידים" - קווים בתוך חומר הגלם שיוצרים "טוויסט" בצבע מסגרת המשקפיים - וגם העונה האסימטריה חוזרת בגדול.

אופטיקנה - משקפיים מתוכשטים של גוצ'י (צילום: יחצ)
אופטיקנה - משקפיים מתוכשטים של גוצ'י (צילום: יחצ)


בשנים האחרונות יש גם הטרנד של משקפיים בצורת מסיכה. צורת המסיכה נולדה על מנת לענות על צורך עבור ספורטאים - סגירה של חלל העין למניעת כניסה של אבק או סנוור והענקת יציבות על הפנים בעת פעילות ספורטיבית. מעצבי־העל גילו פוטנציאל אופנתי בצורך הזה, בהם ורסצ'ה, לנוון סלבדור פרגמו, קרל לגרפלד, דולצ'ה וגבאנה, פראדה וברברי.

הטרנד האחרון שיוביל בקיץ 2022, לדעתה של בבאי, הוא העדשות הבהירות, כלומר משקפי שמש עם עדשות בשקיפות גבוהה, כפי היו בשנות ה־70 וה־80. העדשות נותנות מראה שנע על התפר בין היפסטרי לשייך לסבנטיז, והצבעים הבולטים במגמה זו העונה הם תכלת, ורוד, צהוב וכתום.