תאילנד היא ללא ספק המקום בעולם בו יש את התמורה הטובה ביותר למחיר. האזור האהוב בתאילנד על הישראלים הוא אזור האיים (קוסמוי, קופנגן) ובצדק, סוס מנצח לא מחליפים.

קוסמוי Koh Samui

שאלה שהרבה עוקבים שאלו אותי היא האם העיירות בקוסמוי הן ערי רפאים אחרי הקורונה, אז התשובה היא ממש לא. כן, ישנה השפעה של הקורונה ובעיירה צ׳וואנג ישנם רחובות עם חנויות סגורות, אבל אלו הן חנויות ועסקים מקומיים שגם ככה סביר להניח שלא הייתם נכנסים לרכוש בהם. 

נראה שהקורונה סיננה את כמויות את העסקים והשאירה את המוצלחים ביותר פתוחים. מה שדווקא מאוד נעים כתיירים, כי יש יותר מקומות מוצלחים, ופחות מלכודות תיירים.

בקוסמוי האזור המומלץ כרגע הוא כפר הדייגים, האסוציאציה היא ממש כפר הדייגים אבל זה ממש לא המצב. מדובר בטיילת נחמדה עם מסעדות כייפיות וחנויות נחמדות. הכל פתוח.

שוק ימי ראשון בכפר הדייגים - בימי ראשון הטיילת של כפר הדייגים מתקשטת במלא דוכנים כייפים, מוזיקה חיה, קוקטיילים, דוכני אוכל וקניות של בגדים ומזכרות. כייפי ומומלץ.

מלון אננטרה בופוט - Anantara Bophut Koh Samui - מלון מקסים שנמצא בסוף הטיילת של כפר הדייגים, אפשר להנות גם מהשקט, וגם ללכת כמה מטרים ולהנות מהטיילת. במלון בריכה ענקית, גן מרהיב שנראה כמו גן בוטני מרהיב במרכז המלון, ספריה מצויינת חדר כושר גדול ומסעדות כייפיות. המלון מרווח ויש בו המון חללים שונים לחלוטין, ככה שזה מאוד מתאים למי שאוהב לגוון (כמוני) אבל המלון גם לא ענקי ולכן הוא נוח עם ילדים. ארוחת בוקר במלון הייתה מצוינת, מדובר בארוחת הבוקר הכי טובה שאכלנו בתאילנד, עם מגוון מאוד גדול של מאכלים ואחת מהעוגות שמרים הטעימות שאכלתי בחיי.

מועדון הילדים מעולה, יש בו חלק ממוזג עם המון משחקים ופעילויות יצירה וגם אזור פתוח עם מתקנים לילדים, הם גם מציעים שירותי בייביסיטר אותם אפשר להזמין מראש (כדאי להזמין לפני שמגיעים למלון).

הספא בבופוט מטורף, מתחם ענקי ומרשים בנוי בצורה מסורתית, חוויה להגיע גם רק לביקור בספא.

מקלט הפילים בקוסמוי - Samui Elephant Sanctuary - פגישה עם פילים היא אחד הדברים המסקרנים בתאילנד, הבעיה שלרוב מדובר בהתעללות בחיות חסרות ישע. מקלט הפילים אסף פילים שהועבדו בשדות, עבדו בהופעות או עברו התעללות ומציע להם חיים חדשים. הם חיים משוחררים בתוך יער גדול ומגודר, ללא שלשלאות, ללא דוקרנים ומכות בלי צורך לעשות הופעות, ולא רוכבים עליהם.

אפשר להגיע לסיור מודרך במתחם, כחלק מהחוויה מסבירים על הפילים, ומכינים להם ביחד אוכל. נכנסים למתחם עם מדריכים מוסמכים ואיתם מאכילים את הפילים בשעות ההאכלה שלהם. אלו פילים שגדלו בשבי ורגילים לבני אדם. האינטרקציה היא לבחירת הפיל. הפילים בסופו של דבר מאוד ידידותיים נותנים שילטפו אותם ויאכילו אותם, ומדובר בחוויה מדהימה ומרגשת שמומלצת בחום. 

צריך לשריין מקום כמה ימים מראש כי יש הגבלת אנשים שיכולים להיכנס למתחם ביום. 

סאקורה - Sakura - ספא מומלץ בכפר הדייגים, ביקרנו שם כמעט כל יום, אין כמו התענוג בתאילנד של לעשות מסאז׳ במחיר של 400 באט לשעה, שזה יוצא 40 שקלים לשעה של עיסוי מצויין, מזגן ונוף לים. יש גם שעות האפי האוור עם הנחה של 20%.

קוקו טאמס Coco Tams - מסעדה מצויינת בחוף הדייגים, אוכל מעולה והכי כיף, מופע אש כמעט בכל ערב. כדאי להתעדכן טלפונית מול המסעדה מתי יש מופע אש ולתפוס מקום טוב.

קופנגן Koh Phangan

אחת לחודש מתקיימות בקופנגן מסיבות הפול מון. המסיבות חזרו בכל הכוח. המקום מלא בתיירים מכל העולם, האד רין שוקקת חיים. והמסיבה מלאה כמו שהייתה מלפני תקופת הקורונה. אם אתם במצב רוח של מסיבות כדאי לבדוק מראש את התאריכים של הפול מון ולארגן את הטיול בהתאם.

אננטרה רסננדה קופנגן - Anantara Rasananda Koh Phangan - מלון בוטיקי קסום באזור טונג נאי בקופנגן. טונג נאי היא רצועת חוף קטנה עם כמה מלונות בודדים ומספר מסעדות. אזור שקט עם טבע קסום, מושלם למי שמחפש שקט, מדובר באחד המפרצים הכי יפים בקופנגן. השירות הוא ברמה מאוד גבוהה, אנשי שירות ברמה כזאת כבר קשה למצוא היום וזה יאמר לזכותם.

כל החדרים נמצאים במרחק של עד 20 מטר מהחוף, בכל החדרים יש בריכה פרטית. חדרים מאוד מפנקים ומרווחים. אנחנו התארחנו בחדר על החוף, היה פשוט מושלם, שומעים את הרעש של הגלים מתנפצים במשך כל שעות היממה. המלון מציע סאפים וקיאקים לשימוש בחינם לאורחים וזאת חוויה שהיא בגדר חובה. השהות במקום הזה היא חופשת מנוחה אמיתית. הספא והמתחם יוגה אולי הכי יפים וקסומים בקופנגן.

הבריכה המרכזית של המלון יפיפיה, בריכת אינפיניטי עם נוף לים. ויש במלון מסעדה יפנית עם סושי הכי טעים שאכלתי מזה הרבה זמן, שווה גם להגיע לביקור במסעדה.  

הייתה חוויה כל כך טובה עד כדי שהעדפנו שלא לצאת מהמלון מרוב שהיה שם מושלם.

Koh Raham Restaurant - אחד המקומות היפים והמפתיעים בקופנגן בר ומסעדה מעוצבים בסגנון מאוד ייחודי מזכיר את סגנון טולום במקסיקו, עם חוף מהמם, כדאי להכין כמה שעות לבלות שם. 

Ang thong marine national park - שמורת אנג טונג, מורכבת מ-42 איים. מדובר בנקודה הכי יפה בתאילנד, טיול שהוא בגדר חובה. יוצאים מקוסמוי לטיול יום שלם הטיול הוא קשה פיזית ומתאים לאנשים בכושר טוב. מטפסים על ההרים, עולים במדרגות מאוד תלולות, שוחים ושטים בקייאקים. המקומות הכי יפים בתאילנד.

ההפלגה בים היא גם קשה, אנחנו לקחנו חברה מאוד מקצועית שעוברת בכל הנקודות הכי יפות בשמורה והסקיפר היה הכי מקצועי שפגשנו בחיינו. Grand Sea discovery speedboat.