בסוריה דיווחו היום (חמישי) כי שדה התעופה בדמשק, אשר הופצץ לפני שבועיים בתקיפה שיוחסה לחיל האוויר הישראלי, יפתח מחדש לפעילות. עם זאת, דו"ח מודיעין חדש של דו"ח מודיעין של חברת ISI – ImageSat International, חושף הערב כי למרות הפרסומים המסלול הצבאי טרם שוקם לחלוטין ולא יהיה פעיל.

דוח מודיעין של חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל  (ImageSat International - ISI) (צילום:  ImageSat International (ISI) www.imagesatintl.com)
דוח מודיעין של חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) (צילום: ImageSat International (ISI) www.imagesatintl.com)

כבר בשבוע שעבר הודיעה סוריה כי תשלים את שיפוצי המסלול האזרחי והצבאי שהופצצו "תוך מספר ימים", על מנת להשיבם לשימוש בפרק זמן קצר. בתמונות שחשפה אז חברת ISI – ImageSat International, נראה קצב התקדמות השיפוצים המהיר של הסורים.

ב-10 ביוני הודיע משרד התחבורה הסורי כי הוא משהה את הטיסות בנמל התעופה "מסיבות טכניות", אולם בצילומי מודיעין קודמים של חברת חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל  (ImageSat International - ISI) עלה כי התקיפה שיוחסה לישראל הובילה להשבתה מוחלטת של שני מסלולי המראה ונחיתה, האזרחי והצבאי.