עו"ד נחום פיינברג, מומחה לדיני עבודה, שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק בתכניתם ב-103FM על המאבק של הסתדרות המורים ועל השאלה האם הסכמי עבודה בממשלת מעבר יכולים לצאת אל הפועל וניתן לחתום עליהם. על כך השיב פיינברג ש"היום יש שחקן נוסף שהוא היועמ"ש, והיא צריכה להחליט אם אפשר להתקדם במשא ומתן".

בכל הנוגע לניסיון להבין לאן נושבת הרוח בסכסוכי עבודה במגזר הציבורי והפרטי כאחד טען פיינברג ש"נשק השביתה לא תמיד הביא את התועלת לשובתים".  

לשאלת המשא ומתן שמתנהל, ומה הם האינטרסים של כל אחד מהצדדים, ענה ש"בכל משא ומתן מתחבא אס אחד מהאחורי הווילון, ואנחנו חיים מהתקשורת ורואים מי הדובר היותר מוצלח מבין הצדדים".

בנוסף, פיינברג ציין כי יש היום שחקן נוסף במאבק של המורים: "אני רוצה להוסיף למשוואה הבלתי אפשרית הזו עוד נתון אחד, ואתן דוגמה בכדי שכולנו נבין והיא מינוי הרמטכ"ל. היועץ המשפטי לממשלה הרים גבה לגביי מינוי רמטכ"ל בתקופה הזו עד שתהיה ממשלה חדשה. אם נחזור ליחסי עבודה, אז כשמדברים על הסכם עם המורים, היום יש שחקן נוסף, והוא היועצת המשפטית לממשלה. בין אם המורים רוצים או לא, היועמ"שית תצטרך להיות יחד עם הממונה על השכר, ולהחליט האם היא מאפשרת להם להתקדם עם המשא ומתן ובכמה". 

לשאלה מה הם האינטרסים בבלגן שהתחיל לפני כחודשיים, כשעוד לא הייתה ממשלת מעבר, ענה פיינברג שלדעתו יפה בן דויד הגזימה ולקחה את הסכסוך למקום לא נכון: "מה קורה שם? ברור לנו שהאוצר רוצה לשפר את מעמד המורים המתחילים, ולגעת בימי החופשה של המורים. תיאורטית, אם היו מכניסים שופט של בית המשפט העליון הנושא הזה היה יכול להיגמר בשבוע. אנחנו לא יכולים לדעת מה קורה שם, אבל הם עובדים על זה כמה חודשים". 

עוד הסכים עורך הדין כי למשרד האוצר יש מספר שהוא יודע שיפתור את הבעיה, אבל הוא לא מוכן להוציא אותו לפני שהמורים יסכימו לחופשות: "זה נכון באופן חד משמעי. במקרה הזה יהיה אישור של היועצת המשפטית לממשלה כי הדברים האלה היו על ניירות ואני בטוח שהם היו הרבה לפני שהחליטו על בחירות. להערכתי לאוצר יש מספר, אבל הוא רוצה להגיע לימי החופשה".