על אף שחברי הכנסת הצביעו ברוב של 110 תומכים לעומת 0 מתנגדים על פיזור הכנסת, נדמה כי פיזורה ממשיך להשתהות. בעקבות כך, הודיע יו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב כי יביא את ההצעות לפיזור הכנסת לדיון בוועדת החוקה, במקום לתת לוועדת הכנסת בראשותו של ח"כ ניר אורבך לדון בהן. בעקבות הסערה שיצרה החלטתו, הסביר ח"כ קריב היום (חמישי) ב-103FM את הצעדים שהובילו להחלטה. בדבריו טען יו"ר הוועדה כי "אנחנו לא נהיה בני ערובה בניסיון של נתניהו לקושש חבר כנסת לממשלה חלופית".

ח"כ קריב, שהסביר את המהלך בתוכניתם של אריה אלדד ורוני בר און, אמר כי "מה שקרה זה שקצת שמטנו את השטיח מתחת לרגליי הליכוד. למרות שעברו אתמול 11 הצעות לפיזור הכנסת וזכו לתמיכה פה אחד בבית ישנו ניסיון להשהות את הליך החקיקה של ההצעות האלה ולהשאיר את כולנו תלויים באוויר. הסיבה הפשוטה היא שנתניהו רוצה לקושש חבר כנסת או חברת כנסת ובכך לנסות להקים ממשלה חלופית, ושכולנו נהיה בני הערובה של הניסיון הזה, כולל חצי מיליון אזרחים ביו"ש".

"אני עשיתי דבר פשוט - תקנון הכנסת קובע שלוועדת החוקה מותר ליזום הצעות חוק בנושאים שונים, בין השאר בנושא הכנסת והבחירות לכנסת. ניר אורבך יכול להודיע בכל רגע שהוא דן ב-11 הצעות חוק פרטיות שיושבות בוועדה שלו. הוא הודיע שידון בהן רק בשני, לא שיצביע. אני מודיע - אם ועדת הכנסת מאשרת את קידום ההצעות - לא צריך את ועדת חוקה. אם זה לא נגמר ביום שני אני מביא הצעת חוקה".

על ההאשמות מקרב האופוזיציה כי קריב פועל בניגוד לחוק,  השיב יו"ר הוועדה: "צריך לומר דבר אחד כי ראיתי כל מיני תדרוכים של קיש ושל יריב לוין - אני אדם מאוד מסודר, ודאגתי לדבר עם היועצת המשפטית לכנסת לפני שהודעתי על כינוס הישיבה. אני עדכנתי את ניר אורבך שאני הולך לכנס את הישיבה. אצלי אין מחטפים והפתעות. זה בסדר גמור שהיועץ המשפטי של הוועדה שלנו, אדם ישר ומכובד, הבהיר שאין חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי של הוועדה, ואני גם לא טענתי שיש. אני תמיד מקפיד להאזין ליעוץ המשפטי, יש פה עניין תקדימי כי ועדת החוקה מעולם לא הניחה הצעה לפיזור הכנסת. בניגוד ליריב לוין ו"מרסק העצמות", אני לא פועל כשיועצים משפטיים אומרים לי שיש מניעה".

לסיום, יו"ר ועדת החוקה התייחס גם לנושא "חוק הנאשם": "עד לשבוע הזה סיעת ימינה הטילה וטו על חוקי הנאשם. מכיוון שמדובר בחוקי יסוד על פי ההסכמים הקואליציוניים אי אפשר לקדם אותם אלא בהסכמה של כל סיעות הקואליציה. בתוך המהומה של השבוע הזה דבר אחד נשמט מהזיכרון של רבים - מרגע שהוסר הווטו אנחנו נקיים את הדיון בנושא. תראו את האבסורד, הרי הימין כרגע לא מקדם את החוקים לפיזור הכנסת כי הוא עסוק במה? בלצוד חברי כנסת לממשלה חלופית. אני תומך בחוקי הנאשם וחושב שזו מציאות אבסורדית שאדם שמנהל כתב אישום ונמצא עמוק במשפט שלו יהיה ראש ממשלה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM