התהפוכות הפוליטיות שעברו השבוע על ישראל, החל מהודעת ראש הממשלה נפתלי בנט על פירוקה וקידום הבחירות, ועד הקרב על הוועדה בה תקודם הצעת החוק לפיזור הכנסת, ממשיכות להיות נושא השיחה המדובר ביותר בארץ. היום (חמישי) שוחח על הדברים עם רוני בר און ופרופסור אריה אלדד ב-103FM, הפרשן הפוליטי והאסטרטגי רוני רימון שהסביר כיצד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יוכל להגיע ל-61 המנדטים המיוחלים: "הוא צריך לעשות רק דבר אחד - להעלות את אחוזי ההצבעה בערים הליכודיות".

לטענתו של רימון, מפלגת "הליכוד", על אף היותה המפלגה הגדולה ביותר בישראל בשנים האחרונות, לא מצליחה להביא את "הקהל הביתי": "באופן מסורתי ואני יכול להראות את זה, מערכת בחירות אחר מערכת בחירות, בערים הליכודיות אחוז ההצבעה נמוך יותר מהממוצע הארצי. פה הליכוד נכשל פעם אחר פעם".

בנוסף, הפרשן האסטרטגי ניסה להסביר את המגמה המשתקפת מסקרי המדנטים הראשונים שכבר פורסמו בשבוע החולף ואמר כי " בסקרים כל מי שנמצא בעניין מרגיש שהפלסטלינה מתקשה, וזה פחות או יותר המצב שצפוי להיות בבחירות, משהו כמו 58-59 מנדטים לנתניהו ו- 54-55 מנדטים  שלגוש האחר. אנחנו נחזור לאותה הנקודה כלומר, התפקיד של יאיר לפיד בהינתן ויהיו בחירות הוא להעביר מנדטים מצד ימין לצד שלו".

"לצורך העניין הוא רוצה להרתיע אנשים שנחשבים כ'ימין רך', כאלה שלא בטוחים שהם רוצים את נתניהו לאור החיבור שלו עם איתמר בן גביר, וככה הוא בעצם הולך ואומר שהמחנה השני הוא מחנה קיצוני ואם הם רוצים מחנה שהוא לא קיצוני אז שיבואו אליו, כי המחנה שלו הוא לא מחנה שמאלני כמו שאומרים. הבעיה שלנו במערכות בחירות היא שהפוליטיקאים במקום לעשות מערכת בחירות נכונה הם עושים התנצחות", הסביר רימון. 

לסיום, הוא הסביר כי במידה והיה שוקלים להחליף את שיטת המשטר בישראל, הוא היה מעדיף לראות משטר נשיאותי על פני כל דבר אחר: "לראש הממשלה יהיו סמכויות כמו לנשיא ארצות הברית, ושהבחירות יהיו פעם בארבע שנים ובתאריך ידוע. לפי דעתי זה ישפר מאוד את מצב המשילות במדינת ישראל".