ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט הודיע השבוע כי יפנה בקרוב את לשכת ראש הממשלה לשר החוץ יאיר לפיד, אחרי שנה בלבד בתפקיד, אולם לא פיזר את הערפל סביב עתידו הפוליטי, שנותר לפי שעה פתוח וללא תשובה ברורה.

ביום שני, זמן קצר אחרי פרסום ההודעה הדרמטית שלו ושל לפיד, אמר יו"ר ימינה למקורביו כי הוא שוקל את צעדיו. מאז גוברות ההערכות כי פני בנט לפרישה מהחיים הפוליטיים, או לכל הפחות להודעה על פסק זמן שייקח מהם. כך סבורים אנשים בסביבתו, וכך גם מעריכים במערכת הפוליטית.

פוליטיקאי בכיר שאינו ממפלגת ימינה אמר ל"מעריב" כי ניתן להסיק מהודעתו של בנט כי הוא לא מתנגד לקידומו של "חוק הנאשם". "לפי הסקרים, רוב רובם של אנשים המוכנים היום להצביע לימינה הם אנשי ימין מתון שלא מעוניינים בחזרתו של נתניהו לשלטון. אף על פי כן, בנט יוצא בהודעה ברורה כי הוא מתנגד ל'חוק הנאשם' ויצביע נגדו".

יש לציין כי כמה מחברי ימינה הביעו בשיחות סגורות תקווה שבנט ימשיך להנהיג את המפלגה ואף יוביל אותה בבחירות הקרובות. לצד זה, גורמים אחרים בימינה סבורים כי ההערכות על הפרישה האפשרית של בנט הן מבוססות. אם כך יקרה, יש הרואים את מקורבו, סגן השר מתן כהנא, כמחליפו האפשרי בתפקיד. כך או כך, במערכת הפוליטית לא שוללים אפשרות של חבירת או איחוד ימינה עם רשימה אחרת, לקראת סגירת הרשימות לבחירות לכנסת ה־25.