בגוש הליכוד בירכו השבוע "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", עם אישור חוק התפזרות הכנסת בקריאה טרומית, אבל סקר מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עבור "מעריב־סופשבוע" מלמד שהחגיגות היו אולי מוקדמות מדי, שכן הסקר מצביע על שוויון בין הגושים: תיקו 57 מנדטים.

וזאת חלוקת המנדטים המסתמנת על פי הסקר, ובסוגריים חלוקת המנדטים בסקר קודם: הליכוד בראשות נתניהו 34 (36), יש עתיד בראשות יאיר לפיד 21 (20), הציונות הדתית 9 (10), כחול לבן 8 (8), יהדות התורה, שאיבדה בסקר הקודם מנדט לטובת בן גביר, 7 (6), העבודה 7 (7), ש"ס 7 (7), הרשימה המשותפת 6 (6) וישראל ביתנו 5 (5).

ימינה בראשות נפתלי בנט, שאיבד את כתר ראשות הממשלה ליאיר לפיד, רושמת צניחה מרשימה מ־7 מנדטים בסקר הקודם ל־4 בלבד, קרוב לאחוז החסימה. מרצ 4 (0) יכולה לשאוב עידוד מסוים מכך שעלתה מחדש על מפת המנדטים, אך היא עדיין קרובה בצורה מסוכנת לאחוז החסימה, וכך גם תקווה חדשה בראשות סער 4 (4) ורע"ם 4 (4), למרות היציבות בסקרים.

תמונת הגושים המסתמנת היא תיקו 57, עלייה של 2 מנדטים לקואליציה וירידה של 2 מנדטים לאופוזיציה, כשהמשותפת בתווך עם 6 מנדטים. "דד לוק" פוליטי שמונע הרכבת ממשלה ומהווה מבוא לבחירות שישיות.

מספר מפלגות מאבדות קולות בסקר הנוכחי בהשוואה לקודם לו שנערך ב־20 ביוני, מיד לאחר ההודעה של בנט ולפיד על הכוונה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות. ימינה מאבדת 3 מנדטים; הליכוד מאבדת 2 מנדטים והציונות הדתית מאבדת מנדט אחד. מפלגות אחרות מתחזקות בסקר הנוכחי: מרצ עוברת את אחוז החסימה (לעומת 2.7% בסקר האחרון); יש עתיד ויהדות התורה מתחזקות כל אחת במנדט.

עיקר התנודות הן בגלל חלוקה מחדש של הקולות לאור המעבר של מרצ. ובכל זאת, יש תנועת קולות מימינה לליכוד ולציונות הדתית. אגב, רבע ממצביעי ימינה לא יודעים למי יצביעו הפעם. כמו כן, נרשמת תנועת קולות מהליכוד לציונות הדתית ומהציונות הדתית ליהדות התורה. התוצאה הסופית של המנדטים היא שילוב של מעברי קולות וכניסת מרצ לטבלת המנדטים.

המפלגות שבוחריהן הכי בטוחים בהחלטתם למי להצביע הן יהדות התורה, ש"ס והליכוד. המפלגות עם ההצבעה "הפריכה" ביותר הן ימינה, ישראל ביתנו, העבודה ותקווה חדשה.

כשמסתכלים על הממוצעים של הגושים, נראה הבדל ברור בין 73% ביטחון מוחלט של מצביעי מפלגות האופוזיציה לעומת 38% בלבד של מצביעי מפלגות הקואליציה הנוכחית. בקרב מצביעי המפלגות הערביות עומד אחוז הביטחון המוחלט על 50%. אחוז המתלבטים הכללי עומד בסקר הנוכחי על 13.1%.

בסקר השתתפו 727 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה. איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. הסקר נערך ב־22־23 ביוני 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.3%.