המתיחות הביטחונית מול איראן: בצל הניסיונות של חוליות הטרור האיראניות לבצע פיגועים נגד ישראלים בטורקיה, נמשכים האיומים מצד הרפובליקה האסלאמית. חשבון טוויטר המזוהה עם משמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית שלח היום (שישי) מסר מאיים לכיוונה של ישראל וכתב כי "המתקפות לא ייפסקו אם המשטר הציוני פוגע בכל נקודה, יקבל פגיעה מאותה נקודה".

בחשבון הטוויטר פורסם סרטון ובו תמונתו של ראש המודיעין של משמרות המהפכה שהודח, חוסיין טאייב, וברקע קריאות בפרסית לנקום בישראל על חיסולי הקצינים והמדענים. "התקיפות לא ייפסקו, מכיוון שהתקיפות נגד העם האיראני מגיעות מאותה מדינה. המשטר הציוני ייפגע בכל מקום". כך, ניתן לראות איומים כנגד ישראלים בשטחים, בדובאי וגם התייחסות לתקיפה האיראנית באירביל.

בתוך כך, דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיב זאדה התייחס היום לדבריו של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד אמש בטורקיה וטען כי ההאשמה שהשמיע על מזימה איראנית לפגוע בישראלים באיסטנבול היא "מגוחכת" ומטרתה לפגוע ביחסי איראן-טורקיה. משרד החוץ האיראני פרסם בחשבון הטוויטר שלו ציטוט של שר החוץ האיראני, שאמר כי דבריו של שר החוץ לפיד במהלך ביקורו באנקרה כללו "האשמות חסרות בסיס ומגוחכות" ונאמרו בהקשר של "תרחיש שתוכנן מראש לשיבוש היחסים בין שתי המדינות המוסלמיות". 

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד ומקבילו הטורקי צ'בושולו באנקרה מסרו אמש הצהרה לתקשורת, כחלק מביקורו של השר הישראלי באנקרה, טורקיה. בהצהרתם השניים התייחסו לאזהרת המסע הישראלית על העיר איסטנבול, לאור ההתרעות כי איראן תנסה להוציא לפועל פיגוע נגד יעדים ישראלים, כאשר הדגמה לכך פורסמה אמש כאשר נודע כי הטורקים עצרו חוליה שהייתה בדרכה לחטוף שגריר ישראלי לשעבר ואת בת זוגו.

שגרירות ישראל בטורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)
שגרירות ישראל בטורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)

שר החוץ לפיד אמר: "המודיעין לא משאיר מקום לספק, יש פה ניסיון לרצח של תיירים תמימים ושום מדינה לא צריכה לסבול את הטרור על אדמתה, ישראל לא תעמוד מנגד כשיש מאמצים לפגוע באזרחים ישראלים בישראל וברחבי העולם, אנחנו צריכים להשיג הרגעה כדי שנוכל להמשיך לטוס לטורקיה. טורקיה היא יעד מספר אחת לתיירים ישראליים ואנו מקווים שהם יוכלו לשוב לטורקיה בעתיד הקרוב". 

עוד אמר לפיד כי "בשבועות האחרונים ניצלו חייהם של אזרחים ישראלים בזכות שיתוף הפעולה הבטחוני והמדיני בין ישראל לטורקיה. המאמצים האלה נמשכים, רק היום פורסם שהמודיעין הטורקי הצליח לסכל ממש לאחרונה פיגוע איראני חמור באיסטנבול, אנחנו מלאי הכרת תודה לממשלת טורקיה על הפעילות המקצועית והמתואמת. מאחורי הנסיונות האלה עומדת איראן".