מרים מורן בת ה-60 נהרגה אתמול (שישי) לאחר שנפלה מגובה של כשמונה מטרים בעת טיול באזור נחל עמוד. הלווייתה תתקיים מחר בבית העלמין בקיבוץ יסעור. האסון אירע, במהלך טיול של גמלאים מהאזור ולאחר נפילתה הוזנקו למקום כוחות חילוץ שכלל את יחידת 669 של חיל האוויר ומד"א. בתום פעולות החילוץ המורכבות נקבע מותה.

"לכתה של מרים במקום בו אהבה לחיות – הטבע – מותיר בכולנו חלל עצום. מרים שהוריה היו ממייסדי יסעור, עסקה והיתה שותפה שנים רבות בתהליכי ניהול וההפרטה בקיבוץ והיתה כתובת לכל פונה. ליבנו עם צער המשפחה ועם כל בית יסעור ואוהביה", ציינו במועצה האזורית מטה אשר, בעקבות האסון. 

"מדובר באירוע עצוב. האישה נפלה בעומק השטח של נחל עמוד, במקום שאין אליו גישה לרכב וירדנו רגלית למקום. חובשת שליוותה את המטיילים החלה להעניק לאישה טיפול רפואי ובסיוע טלפוני ממוקד מד"א החלו לבצע פעולות החייאה, שנמשכו בסיוע צוות רפואי של יחידת 669 של חיל האוויר. לאחר פעולות החייאה ממושכות נקבע מותה בשטח והטיפול הסתיים בטרגדיה קשה", סיפר פראמדיק מד"א שמעון אקנין.

פעוטה נחנקה מגולה; שני אירועים של הכשות נחשים

בשישי לפנות ערב נחנקה פעוטה כבת שנתיים מגולה בבית בשכונת מאה שערים בירושלים. היא פונתה על ידי מד:א במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם, כשהיא מונשמת.

"כשנכנסנו לדירה, ראינו את הפעוטה שהיתה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו שימוש במכשיר רפואי מיוחד, באמצעותו חילצתי את הגולה, שחסמה את קנה הנשימה מגרונה של הפעוטה", סיפר פראמדיק מד"א, אבי שיף – "כעבור דקות ארוכות של פעולות החייאה מתקמדות, ליבה שב לפעום ופינינו אותה במצב קשה תוך המשך פעולות מצילות חיים וכשהיא מונשמת".

בתוך כך, בתוך כרבע שעה אירעו בשישי בערב שני אירועים של הכשות נחשים. ילדה כבת 10, שככל הנראה הוכשה על ידי נחשב, הובאה ברכב פרטי לחבירה עם צוות מד"א בכביש 31, בצומת שוקת. היא פונתה במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. באירוע נוסף, גבר כבן 79, שהוכש על ידי נחש במושב במועצה האזורית עמק הירדן, הובא לחבירה עם צוות מד"א בכביש 90, סמוך למחלף פילון. הוא פונה במצב קשה ולא יציב לבית החולים זיו בצפת.

אתמול בבוקר נמשה בחור כבן 25 מהמים, לאחר שטבע בחוף נחשולים. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה. "הצעיר שכב בסמוך לקו המים, כשהוא מחוסר הכרה וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים, מתן תרופות ומכות חשמל ממשים מפעם (דפיברילטור) וכאשר חזר הדופק העברנו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולם כשהוא מונשם", סיפר פראמדיק מד"א בן כוכבי.