מלחמת רוסיה-אוקראינה שנמשכת כבר ארבעה חודשים מאז הפלישה הרוסית לשטחי המדינה מוסיפה להתנהל בקרבות קשים בגזרת העיר סברודונצק, שם יחידות השריון הרוסיות מצליחות להשיג הישגים זוחלים בקצה הדרומי של השטח הבנוי, כך עדכן הבוקר (שבת) דוח המודיעין הבריטי על מצב הלחימה באוקראינה. 

לפי הדיווח, מאז תחילת חודש יוני, הפיקוד הרוסי העליון סילק ככל הנראה כמה גנרלים מתפקידי פיקוד מבצעיים מרכזיים במלחמה באוקראינה. אלה כוללים את מפקד הכוחות המוטסים הגנרל-קולונל אנדריי סרדיוקוב ואת מפקד קבוצת הכוחות הדרומית גנרל הצבא אלכסנדר דבורניקוב, שגם שימש זמן מה כנראה כמפקד מבצעי כללי.

הדוח מציין כי הפיקוד על הכוחות הדרומיים עשוי לעבור לקולונל-גנרל סרגיי סורוביקין, מכיוון שהם ממשיכים לבצע חלק מרכזי בהתקפה של רוסיה בדונבאס. הדוח מציין כי במשך יותר משלושים שנה, הקריירה של סורוביקין מלווה בהאשמות על שחיתות ואכזריות.

במקביל, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי הוא חושש שאוקראינה עלולה לעמוד בפני לחץ לחתום על הסכם שלום עם רוסיה שאינו הולם את האינטרסים שלה, בשל ההשלכות הכלכליות של המלחמה באירופה.

"יותר מדי מדינות אומרות שזו מלחמה אירופית מיותרת... ולכן הלחץ יגדל לעודד - לכפות, אולי - את האוקראינים לחתום על הסכם שלום רע", אמר ג'ונסון. "אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יצליח להשיג את מטרותיו באוקראינה, ההשלכות יהיו מסוכנות לביטחון הבינלאומי ויהיו אסון כלכלי ארוך טווח", הוסיף.

בתוך כך, ראש עיריית סברודונצק עדכן כי מרבית הכוחות האוקראינים עזבו את העיר, לאחר שהחזיקו מעמד במשך שבועות נגד הכוחות הרוסיים המתקדמים. "למרבה הצער, הם כמעט עזבו את העיר", אמר סטריוק בטלוויזיה הלאומית. ראש העיר לא אישר אם נסיגה מלאה מתבצעת.