יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב אודות המשבר הפוקד את המפלגה, מצבה הקשה בסקרים והקריאות ליו"ר ניצן הורוביץ לפנות את מקומו.

"הדברים האלה התפרסמו, אין ספק שהמשבר סביב ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי גרמה לנזק עצום למרצ, אבל אני בטח לא קוראת להסקת מסקנות או לא נותנת עצות ליו"ר מרצ, כי אני לא חושבת שזה מתפקידי. מרצ חשובה לי, אני חושבת שכל חברי הכנסת של מרצ ושרי מרצ יודעים שמרצ חשובה לי, כי התייצבתי לצידה של מרצ מהרגע שהתפטרתי, בכל מערכות הבחירות פשוט עבדתי בשביל מרצ. על רקע זה, אני חושבת שהשרים צריכים לשבת בינם לבין עצמם יחד עם חברי הכנסת ולהחליט איך הם מתמודדים בבחירות הקרובות ובאיזה אופן ועל איזה מסרים, ועל מה הם הולכים כדי שמרצ תהיה שם", פתחה גלאון את דבריה.

"תמיד חשבתי שמרצ צריכה להיות מפלגה פתוחה שפותחת את השורות לפריימריז פתוחים וכל אחד יכול להתמודד. אני מתנגדת לשריונים, אני לא חושבת שזה נכון. השריונים היחידים שאני חושבת שצריכים להיות הם נשים-גברים. צריכים לאמץ את השיטה שמרב מיכאלי הביאה, אני לצערי כשלתי בזה, שיטת הריצ'רץ', אישה-גבר או להיפך. הכול בפריימריז. אני תומכת בשיטת הפריימריז", הוסיפה.

כשנשאלה מהי מידת אחריותו של הורוביץ לנפילת הממשלה, השיבה: "האחריות המרכזית לנפילת הממשלה היא על מפלגתו של רה"מ. גם לסיפור של ח"כ זועבי יש משקל, אבל לגלגל הכול רק על מרצ? אני חושבת שזה חוטא לעניין".

לבסוף התייחסה גלאון לפרסומים לפיה פנו אליה פעילי מרצ וביקשו ממנה לשוב ולהתמודד על הנהגת המפלגה: "התשובה היא לא. יש אלי הרבה פניות גם של פעילים מתוך מרצ וגם של תומכי מרצ, לא נראה לי שזה על הפרק. אני חושבת שמרצ צריכה לפתור את העניינים שלה, לראות איך היא מתמודדת, לא לחפש גלגלי הצלה או שירותי הצלה, והחיים הם דינמיים. גם חוץ מזה ראינו כבר מה שוות הבטחות של פוליטיקאים שאחר כך הם לא עומדים בהן".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm