בצל התפזרות הכנסת: הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית. בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לכך שהסתיים הקציר בעוטף עזה בצורה שקטה, ללא שריפות וללא רקטות. "רוצה להזכיר שרק יומיים לתוך הממשלה שלנו חמאס הצית 26 שריפות באותו יום, זו היתה שגרת החיים שלנו. אנחנו הבאנו שקט לדרום, אסור לחזור אחורנית".

עוד אמר: "אני מבקש מכל השרים לנצל כל דקה שעוד נותרה כדי לנקות שולחן, להאיץ את כל מה שאפשר עד לפיזור הכנסת. האחריות שלנו נמשכת גם בתקופת הבחירות". 

ראש הממשלה הודה לנוכחים בחדר, ואמר: "אף פעם לא שמעתי מישהו דואג למגזר שלו או למפלגה שלו, והייתה ממשלה מצוינת. ידענו להניח בצד מחלוקות אידאולוגיות ולפעול. יש ממשלות ארוכות שנים עם הישגים דלים מאוד, אנחנו ממשלה קצרת שנים עם הישגים אדירים".

ישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ')
ישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ')

במהלך הישיבה ידונו השרים בחוק "הגבלת הכהונה" אותו יעלה לדיון שר המשפטים גדעון סער. עם החלטתו להעלות את ההצעה לדיון נוסף, מסר סער: "המחויבות להגבלת כהונה היא חלק ממצע תקווה חדשה ונכלל גם בקווי היסוד של הממשלה. שלטון ממושך מידי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה".

"הגבלת כהונה במקום כהונה ללא הגבלה - מהווה עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו. נמשיך לחזק את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", ציין.