עתיד בסימן שאלה: ברקע הבחירות הקרבות וכניסתו הצפויה של שר החוץ ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה בממשלת המעבר, מתייעץ ראש הממשלה נפתלי בנט בימים אלה עם מקורביו בשאלה האם לפרוש מהחיים הפוליטיים.

לפי שעה נראה כי בנט טרם החליט בסוגיה, אך מסתמן כי ההחלטה תינתן לאחר התפזרותה של הכנסת. אך ל"מעריב" נודע כי פגישה משולשת התקיימה היום (ראשון) בינו לבין שרת הפנים איילת שקד וסגן השר לשירותי דת מתן כהנא, שניהם מ"ימינה", שבעקבותיה עולה השאלה: האם בנט מתכוון לרוץ בבחירות מטעם "ימינה"? ואם לא - מי יעמוד בראש המפלגה?.

על פי מקורות השרה שקד מעוניינת להנהיג את "ימינה" במידה ובנט לא יעמוד בראשה, והיא צפויה לנקוט בקו דומה לזה שהחזיקה בו בממשלה האחרונה. האפשרות של ישיבה תחת בנימין נתניהו היא אחת מהחלופות אותן היא שוקלת.

בשונה ממנה, השר כהנא מחזיק באותו הקו כמו בנט, כלומר - ממשלת אחדות רחבה ולא ממשלה ימנית צרה כמו שנתניהו רוצה.

נפתלי בנט (צילום: רויטרס)
נפתלי בנט (צילום: רויטרס)

לאור זאת נראה כי "כל האופציות על השולחן" והכדור נמצא בידיו של בנט, שצריך לבחור - במידה ויחליט לקחת פסק זמן או לפרוש מן החיים הפוליטיים - למי להעביר את המושכות.

ביום שני האחרון סיכמו בנט ולפיד להביא את הצעת החוק להתפזרות הכנסת לאישור המליאה על מנת שהרוטציה ביניהם תוכל להתקיים. מטעם הצדדים נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה. הצעת החוק אושרה במליאת הכנסת ביום רביעי בקריאה טרומית.