ארצות הברית צפויה להכריז השבוע על רכישת מערכת מתקדמת לשיגור טילי קרקע-אוויר לטווח ארוך עבור אוקראינה - כך אישר הבוקר (שני) מקור אמריקאי ל"רויטרס". עוד צפויה וושינגטון לספק לצבא האוקראיני תחמושת ומערכות נ"ט.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתוך כך, שירות המודיעין הבריטי העריך הבוקר כי בעוד עיקר מאמציה של רוסיה מתמקדים כעת במחוז סיביירדונצק, הרוסים מנסים לצבור כוח גם במאבק על העיר הצפונית לזיום.

עוד דווח כי בשבועות הקרובים רוסיה צפויה להסתמך בעיקר על כוחות המילואים שלה, המורכבים ממתנדבים.

לראשונה מאז 1918: רוסיה בחדלות פרעון

ארבעה חודשים של סנקציות קשות עשו את שלהם: רוסיה הגיעה לחדלות פרעון של החוב החיצוני שלה, בפעם הראשונה מאז המהפכה הבולשביקית לפני יותר ממאה שנה.

הלילה פגה תקופת החסד של 30 יום שניתנה לרוסיה כדי לשלם סכום של מאה מיליון דולר ואירו למחזיקים של שתי אגרות חוב במטבעות זרים. בכך הגיעה רוסיה בפועל למצב של חדלות פרעון של החוב החיצוני בפעם הראשונה מאז 1918, כאשר הבולשביקים בהובלת ולדימיר איליץ' לנין התכחשו לחוב של רוסיה הצארית.

סוכנות בלומברג הסבירה כי מאחר שסוכנויות דירוג האשראי הפסיקו לתת דירוג לישויות רוסיות, מחזיקי אגרות החוב הם שיכולים להכריז על חדלות פרעון רוסית אם יש הסכמה בקרב 25 אחוז ממחזיקי האגרות. אולם ההערכות הן שהמשקיעים ימתינו כדי לראות אם יהיה תהיה הקלה מסוימת בסנקציות שתאפשר לרוסיה לשלם את החוב, וזאת מאחר שההליכי הליטיגציה עלולים להימשך שנים ארוכות.

"זה דבר נדיר ביותר שממשלה שיש לה את האמצעים נאלצת להיכנס לחדלות פרעון בשל ממשלה חיצונית", הסביר חסן מאליק, אנליסט בכיר בחברת לומיס סטיילס, בשיחה עם בלומברג. "זו תהיה אחת מחדלות הפרעון המשמעותיות ביותר בהיסטוריה".

"זה המקרה הכי מבולגן ולא ברור מבחינה משפטית של חדלות פרעון ריבונית שאני יכול לחשוב עליו", הוסיף מארק ויידמאייר, מומחה לחדלות פרעון ופרופסור באוניברסיטת קרוליננה הצפונית, בשיחה עם הוול סטריט ג'ורנל. "זה אחד הדברים שגורמים למשקיעים להיות מתוחים במיוחד כאשר הם חושבים על האפשרות של תביעה נגד ממשלת רוסיה".