במגדלי הים התיכון בגני תקווה נערך גמר תחרות סטארט־אפ השנה של קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון VENTURES, שמשקיעה במתן פתרונות טכנולוגיים הבאים לשפר את איכות החיים של בני הגיל השלישי. בגמר התחרות בהובלת מנכ"לית הקרן ד"ר יעל בנבנישתי שפטו פנל שופטים בכירים, בהם מנהלת תוכנית החדשנות מיקרוסופט ישראל עדי מור־בירן, מנהל בית החולים הרצוג ד"ר קובי חביב, יו"ר בנק הפועלים לשעבר וחבר דירקטוריון מגדלי הים התיכון יאיר סרוסי, יו"ר מגדלי הים התיכון מוטי קירשנבאום ומנכ"ל מגדלי הים התיכון דורון ארנון.

הסטארט־אפ שזכה במקום הראשון הוא פפיומה של המנכ"ל המייסד יהודה פורר. פפיומה בא לעזרתם של מבוגרים רבים הסובלים מרעד (גם לאלו שאינם חולים בפרקינסון). החברה פיתחה מתקן המוצמד לשורש כף היד ומפחית את הרעד באופן משמעותי. הסטארט־אפ זכה בפרס של 5,000 דולר, בעלייה אוטומטית לגמר תחרות סטארט־אפ השנה 2022 הבינלאומית בתחום AgeTech שיתקיים בחודש ספטמבר 2022, בליווי מקצועי של קרן מגדלי הים התיכון VENTURES למשך שישה חודשים, בחשיפה תקשורתית מקומית ובינלאומית ובעשר שעות ליווי משפטי ממשרד עו"ד ברנע ג'פה לנדה.

עלו לגמר עוד שלושה סטארטאפים. ראשית, EyeKnow - מערכת המבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, המנטרת בזמן אמת מקרים של אלימות ואגרסיביות כלפי בני הגיל השלישי. המערכת מוטמעת בכל מצלמה ומייצרת Dashboard התראות חכמות על המתרחש בזמן אמת.

שנית, Modcon - תוכנה למצלמה חכמה המסוגלת לנטר מדדים רפואיים באופן אוטומטי (חום, דופק, קצב לב, נשימה, לחץ דם ובעתיד גם מדידת סוכר ועוד). מטרת הסטארט־אפ בשלב הראשון היא לייצר עמדות בדיקה עצמית לאיסוף נתונים רפואיים, שיעמדו בכל סוף מסדרון בדיור מוגן או בבתי מרקחת ובהמשך לפתח תוכנה שתפעל בצורה מדויקת גם בסביבה הביתית.

שלישית, Eato - ארוחה אישית טעימה, איכותית ובריאה בעשר דקות, ללא כל ידע וללא מאמץ באמצעות מים רותחים בלבד. הארוחה מתאימה לבני הגיל השלישי וכוללת בתוכה רמות חלבון וסיבים גבוהות. מנכ"לית קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון VENTURES יעל בנבנישתי מסרה: "תחרות סטארט־אפ השנה של קרן מגדלי הים התיכון VENURES מתקיימת מדי שנה במטרה להכווין ולהצמיח סטארטאפים ישראליים הפועלים למתן פתרונות טכנולוגיים ומקדמים את איכות החיים של בני הגיל השלישי.

מדובר באחת התחרויות המשמעותיות והחשובות בישראל, החושפת פיתוחים חדשניים בעלי פוטנציאל השפעה על חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. אני מברכת את הזוכה ומאחלת לו הצלחה רבה בתחרות הבינלאומית".