המיזם החקלאי שמרכז את מיטב התוצרת הישראלית, הטרייה והאיכותית ביותר מהמשקים המובחרים בארץ, ימזג לפעילות האונליין שלו את חנות המפעל של משק "עלעלים רעננים" שמשווק תוצרת חקלאית ישראלית פורצת דרך, בהשקעה של למעלה מ-1.2 מיליון ₪. בנוסף, השניים יפתחו וישווקו מוצרים משותפים.

"חקלייתא" הינה הפלטפורמה הראשונה של החקלאים שתציע לא רק ירקות, פירות, מוצרי חלב וביצים אלא גם דגים, עופות ובשר מתוצרת מקומית ישראלית, ומביאה אותם במקסימום טריות ואיכות מהחקלאי עד הבית. חקלייתא עובדת בשיתוף עם מגדלים רבים מעמק המעיינות ורבים אחרים מרחבי הארץ ושמה אותם ואת התוצרת במרכז.

"עלעלים רעננים" הינו משק חקלאי בבעלות קיבוץ רמת הכובש  ומשק תשובה (דור שני ושלישי של חקלאים ממושב עולש), המתמחה בגידול בהידרופוניקה של עלי-מיקרו (Microgreens), חסות, פק צ'וי ועשבי תיבול למסעדות, מלונות, חברות קייטרינג ואף לצרכן הסופי. המשק עובד בשיטות גידול מתקדמות, תוך שימוש בטכנולוגיה וידע המאפשרים תנאי גידול מצוינים לטובת מוצר נקי, טעים, יפה והכי חשוב – בריא. כיום עלעלים רעננים מובילים את התחום בעולם ומייצאים לאירופה, צפון אמריקה והמזרח הרחוק את עלי המיקרו תחת המותג 2BFresh. 

מיזוג פעילות האונליין של עלעלים רעננים אל תוך חקלייתא, שבבעלות ב"קבוצת שאן", נועד כדי להמשיך ולהנגיש את התוצרת האיכותית של עלעלים לצרכן הסופי בעזרת המערך הלוגיסטי והשיווקי של האחרון. בנוסף, השניים דוגלים באותם ערכים חקלאיים שמעודדים חקלאות מקומית, ציונית, כחול-לבן.

חקלייתא (צילום: מורן קורן גודמן)
חקלייתא (צילום: מורן קורן גודמן)

בנוסף לגידולים חקלייתא ועלעלים רעננים יפתחו יחד מוצרים חדשניים מבוססי עלי מיקרו (ממרחים, רטבים, שייקים, חטיפים ועוד) וישווקו אותם לצרכן ללא דמי תיווך מיותרים.

ענת לוי, מנכ"לית חקלייתא: "פגשנו שותפים לערכים שלנו, משק חקלאי ישראלי, שורשי וחדשני שמביא תוצרת איכותית ללא פשרות. החדשנות של עלעלים רעננים ומערך השיווק והלוגיסטיקה שלנו יביאו לצרכנים עוד טעימה מהחקלאות המקומית, שהיא מהטובות בעולם. הצרכנים ישמחו לגלות בין המוצרים המייחדים את עלעלים גם את הפיצלפת, פיצנונית, שייקים ועוד הפתעות המעשירות את המטבח".

עוזי תשובה, עלעלים רעננים: "מאז ומתמיד חלמנו כחקלאים על קשר אישי עם הלקוח הסופי. במהלך השנתיים האחרונות הצלחנו להגיע להישגים משמעותיים הן בפריסה הרחבה והן במגוון אך עיקר גאוותנו נשענת על שביעות הרצון הגבוהה של הלקוחות. היה לנו ברור, שכדי לטפס לשלב הבא, יש להתרחב במערך הלוגיסטי".

חקלייתא (צילום: מורן קורן גודמן)
חקלייתא (צילום: מורן קורן גודמן)

עוד הוסיף תשובה כי "רגע לפני שנכנסנו למהלך הזה הכרנו את חקלייתא, חברה עם ערכים חקלאיים מאוד מדויקים ועם מערך לוגיסטי שכחקלאי בוטיק רק אפשר לחלום עליו. החלטנו להתחבר ולהתמזג ככה שחנות המפעל שלנו עם כל ההטבות הקשורות לכך תהיה אצל חקלייתא, וככה אנחנו נוכל להתרכז במה שאנחנו מצטיינים כחקלאים וביחד להמשיך ולהגיע ללקוחות שהפכו כבר לחברים, להגדיל את סל המוצרים ולהרחיב עוד יותר את איזורי וימי החלוקה במחירים הוגנים".